fredag 28 januari 2011

Städa och putsa

Såklart hann jag inte till gymmet efter jobbet när min sambo inte hade hunnit börja med maten, när hans vän var här :P Jag hade ju inte ätit något annat än morgonmål och lunch och efter jobbet är jag alltid så hungrig. Får bli gymmet imorgon istället. Har hunnit städa en del nu i alla fall, det värsta så att säga. 

Har en ny favorit att torka speglar, glas och liknande med, nämligen denna duk från Enjo. Man behöver endast fukta lite med vatten, jag har aldrig haft så ren spegel i mitt rum. Speciellt puder och sånt har en tendens att fastna på spegeln. Den lämnar inte ränder när man torkar heller. Ännu till är produkterna miljövänliga och utan kemikalier och man kan även tvätta en stor del av deras dukar samt att de håller länge. Ni kan ju kolla in deras hemsida om ni är nyfikna ^^ Köksdukarna är också väldigt bra samt olivtvålen som går till typ allt. Enda nackdelen är att de kostar en del, men några av sakerna fick jag i examenspresent så det är jag tacksam för ^^ 

Nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar upp någon gång imorgon. Ska testa putsa min glaslampa jag har i vardagsrummet med den där duken då och se hur den blir samt torka damm från några ställen ännu. På kvällen är det födelsedagskalas som gäller, presenten är färdigt fixat nu :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar