onsdag 19 januari 2011

Nej se det snöar =S

Seriöst, typ 40 cm snö ha kommi inatt! Tur att man har så nära ti jobbet så det var bara att gå. Inte så bra plogat på vissa ställen istan, men det var bättre när jag gick hem igen. Efteråt gick jag och handla till Citymarket, skönt att handla 10 tiden, massa bröd finns i hyllorna och inte så mycket folk. Handlade lite i matväg och gick sen till Othello och köpte färskt bröd och fastlagsbullor. Brödet var otroligt gott ^^ Men det var tungt att gå hem, speciellt på vissa ställen när de ha skuttat snön så det var isigt istället. Som tur så ramlade jag inte :P

Sen en mindre trevlig sak, av våra käraste fpa. De avslog min ansökan om utjämningspenning. Jag hade tydligen tjänat för mycket under december månad. Som tur får jag ändå bostadsbidrag så inte gör det så mycket, väntar bara tills jag överstiger ett visst veckoantal med minst 18h per vecka så jag får söka frå facket istället. I januari jobbar jag mindre än i december men skulle inte förvåna mig om de avslår för den månaden också när min skatteprocent har sänkts. Återstår att se, inget att göra åt. De där pengarna skulle dock ha suttit fint nu.

Vi fick nyss gå och gräva fram bilen och skotta det värsta runt så jag kommer mig iväg till Afropowerdance ikväll, hoppas det går att köra från parkeringen sen :P Annars får sambon komma och puffa på :) Nu ska jag dricka en kopp kaffe och hänga upp lite kläder som nyss blev klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar