onsdag 29 april 2015

Recension: Clinique 3 step Anti-blemish solutions


Denna serie från Clinique har jag prövat nu i lite på 2 veckor. De är i mindre format och kostade 39€ (om jag minns rätt) för detta paket, vilket är ett rätt så saftigt pris. Men börjar man kolla på vad de stora förpackningarna kostade så var detta dock lite förmånligare att få testa dem :P

OBS! Kom ihåg att alla är vi olika - de som inte passar för mig kan passa bra för dig t.ex. :) Det är helt individuellt.

Tidigare hade jag prövat rengöringen och krämen som tester- den kändes helt bra då. Detta är dock ett tag sen. Jag var lite rädd att börja testa dessa när jag reagerade så på Cliniques ögonkräm och fick utslag runt ögonen.

Dessa passar mig inte tyvärr heller. Rengöringen doftar vidrigt (av någon orsak börjar jag tänka på unket gammalt hus), produkterna är väldigt starka och krämen innehåller ingen SPF heller. De dagar jag använt denna har jag använt produkter med solskyddsfactor till, endera solskyddskräm för ansiktet eller annan kräm. På nätterna har jag använd mig av en fuktgivande nattmask från Avon. Den är så uttorkande på mig så att det är riktigt obehagligt. Väldigt synd, jag trodde dessa skulle passa mig och har hört så gott om dem :(

Men - jag håller på och prövar lite andra produkter i samma serie och en annan som utgick som är från Clinique, så några av dessa gillar jag redan. Det kommer recension längre fram om dessa produkter. En av dem hör till denna serie och är mera som en spot treatment, måste pröva lite längre tid ännu.

1 Snowball av 5 får denna serie - Bara för förpackningen som jag tyckte var bra, behändigt med kräm i tub.

 1 av 5




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar