tisdag 21 april 2015

Mini recension & first impression: Lumene & Max Factor


Igår prövade jag två nya produkter. Lumene Nude Perfection Fluid Foundation och Max Factor Masterpiece Transform mascara. Foundationen har kommit med i en livbox och mascaran köpte jag på rea under julen i någon presentförpackning. 

Jag kommer att börja göra mini-recensioner också nu i bloggen - såna produkter som jag kanske bara testat 1-3 ggr men som kanske inte passar/tycker de redan förtjänar en recension :) Vanliga recensioner använder jag produkten flera gånger.

Mini Recension  Lumene Nude Perfection Fluid Foundation
Jag märkte direkt när jag applicerade foundationen att den passar inte mig alls. För det första är den fel färg, för mörk och nästan orange blev den på mig. Lägger sig i alla porer och det ser helt fläckigt ut. Jag vill poängtera att jag låter alltid både min dagkräm och primer torka ordentligt innan jag lägger på min foundation. Så nej, denna är inte min grej. Priset ligger runt 19,90€. 

Den får 1 Snowball av 5 - bara på grund av fina flaskan och pumpen.

  1 av 5

Max Factor Mascaran däremot gillade jag direkt. Gummiborste, slapp lätt åt fransarna och fin svärta. Tänkte lite om jag skulle ha byggt upp lite på ena ögat men det hann torka när jag höll på med något annat. Ska pröva den några gånger till innan fullständig recension :)

Har ni testat nån av produkterna ovan?






2 kommentarer: