söndag 20 februari 2011

Veckans träning (V7)

Måndag: Styrketräning (armar, axlar, bröst, mage)
Tisdag: Styrketräning (ben, rygg)
Onsdag: Zumba 45
Torsdag: -
Fredag: -
Lördag: Zumba 55
Söndag: Styrketräning (armar, axlar, bröst, mage)


På torsdag hade jag Avon möte annars skulle det säkert ha blivit ett träningspass. Det gick riktigt bra idag, endast jag och tre andra som var där när jag kom dit, men sen blev det mera folk innan Zumban började. Det är härligt när man märker att man får öka på med vikter också :) 


På tisdag ska jag pröva ett nytt pass som ligger under kategorien high intensity. Jag har en känsla av att jag kommer att vara helt slut efteråt :P Det heter Step & Body och här är beskrivningen från Ladylines hemsida:


En rolig och varierande aerobisk träning med step bräda. Muskelträning i slutet av timmen med olika redskap, samt strechning i slutet.


Ska bli intressant :)



3 kommentarer:

  1. Såg du träna rygg dagen efter ett pass som inkludera armar och bröst. Vet inte hurudana övningar du gör men det finns många övningar för ryggen som tränar armarna också till en del så tänk på de lite då du lägger upp styrketräningen :) därför är rekommendationen att inte träna muskelgrupper som överlappar varandra två dagar i rad. men såde i början kanske he int e så farligt. (ju längre och hårdare man styrketränar desto viktigare blir vilan emellan) Beror på vilka övningar du har med i programmen också såklart.

    Bara ett säkerhetråd :)

    SvaraRadera
  2. Jag tror he e bara en övning om jag minns rätt. Ska ha det i åtanke :) Då kanske varannan dag är helt okej gällande styrketräningen? Eller ännu till två dagar emellan. Det sistnämda rekommenderade de mig i alla fall :)

    SvaraRadera
  3. lite svårt att säg. du får testa vad som passar dej. så myki som spelar roll, både hur läng man har träna, från vilken nivå man börjar m.m. Jag har ju styrketräna ett år längre än dej så jag kan ju inte säga att mitt sätt passar dej heller. Jag körde helkroppsprogram i början 1-2 gånger i veckan 15x2 och senare på hösten 8x3 först i november jag splitta upp e i 3 delar. Men då jag körde helkropps försöka jag alltid få 2 dagar emellan men då jag gick ju på skivstångspass ett tag med o då gick he inte alltid att tajma he så.

    Jag e sjuk så vet inte riktifgt va ja mumlar hoppas du förstod va ja mena :P

    SvaraRadera