lördag 12 februari 2011

Lördagens fynd

Vad skönt att få sova ut ordentligt och vakna när det är ljust. Idag blev  det ett besök till Fyndis loppiset i Smedsby samt där i gamla piffi där de nu som då ordnar loppis några dagar. Jag kom hem med två fina fynd:


Från Fyndis blev det dessa Redfoot Sex and The City skor! Har kollat på dem på nätet men de har varit rätt så dyra. Nu var dessa som nya i storlek M som motsvarar stl 38-39 för 11€! Så jag tvekade inte en sekund. Denna modell kallas Carrie, är ljusrosa med lite skimmer i. Det bästa med dessa är att de också är ihop vikbara, så man kan ha dem i väskan eller nåt om man sen inte orkar dansa hela kvällen i högklackat ^^ Jag skulle själv kunna tänka mig att ha flera, när jag har så svårt att hitta ballerinas när jag har så smal häl men dessa är perfekt på för mina fötter. Om någon kan tänka sig att beställa nån gång på nätet skulle man kunna beställa tillsammans :) Nypris är dessa 599 kr.
Här kan ni se bättre bild och info om dem: Sex And The City - Redfoot Shoes - Carrie - ihopvikbara ballerinas

Som ni ser på bilden blev det också en Nike t-shirt som var i gott skick för 1€ på det andra stället :) Den var också i dry fit material om jag minns rätt.

Passade på att åka till My Sports i Stenhaga och spana in handskar, där fanns märket Casall. Men storlekarna var slut förstås. Frågade efter mera, men de sa att de kan beställa så reserverar de åt en :) Så jag gick till kassan och det skulle gå bra! De skulle beställa mera hur som helst. Jag lade undan xs och s så jag får pröva sen vilka som passar. Skulle ta ungefär en veckan eller något. Så nu borde jag äntligen få ett par handskar ^^

Just nu dricker jag en kopp kaffe och ska vila lite ännu på maten innan jag beger mig till gymmet. Ikväll är det film tittande som gäller och kanske bakning om jag orkar. Och tvätta förstås :)

2 kommentarer:

  1. åhh! jag också har kollat såna ihopvikbara ballerinas :D skulle vara behändigt minsann!

    SvaraRadera
  2. Japp, det gäller att hålla ögonen öppna :D Vem vet var de finns ^^

    SvaraRadera