tisdag 1 februari 2011

Lyxig tisdagsmat

Åt imorse flingor med turkisk yogurt och det var mycket godare än vad jag trodde ^^ Efteråt så åkte jag till Arbetskraftbyrån, när jag är arbetssökande (söker heltidsjobb) så måste jag dit med jämna mellanrum. Igår hade de tagit i bruk ett nytt system, så det tog mycket längre än vad jag trodde. Först åkte jag upp till den våning jag brukar, sen fanns en anmälningsdisk där man berättade sitt ärende och sen skulle man ta kölapp. Men jag blev direkt hänvisad till nedre våningen, samma system där. Tur var det bara en i kö före mig så det gick ändå snabbt. Annars allt som vanligt, kollade uppgifter som var rätt och så. Vet ju i alla fall vart jag ska nästa gång :P

Jag har ju annars beställt prenumeration på Elle och tidningen skulle komma ut den 20 januari, så jag ringde idag till kundtjänst och anmälde att jag hade en utebliven tidning. Såklart så kommer den idag i postlådan! Det är alltid så här, samma dag jag ringer så kommer den. Nåja om den extra nu kommer, Madde du får den sen om du läser detta ;)

Efteråt åkte jag iväg och handlade lite vid Minimani och idag blev det nöt yttrefilé med kryddade klyftpotatis, pepparsås och grillsmör. Mums! Så nu är man mätt och belåten, ska vila en stund på maten och sen iväg till gymmet. Blir styrketräning idag enligt mitt program. Om det inte är så mycket folk så tänkte jag efteråt sitta en bra stund i infraröda bastun eller i massagestolen, ska ta med min bok.

Vad har ni för tips man kan äta direkt efter styrketräningen? Är lite osäker på om jag får i mig tillräckligt med protein, om man skulle ta nån typ av shake eller lite pulver, finns det något som är helt okej eller inte smakar så mycket? Just nu har jag haft med mig en banan + grynost som jag har ätit där direkt, som tur så finns det ett kylskåp till hands där nu.

2 kommentarer:

  1. Wippiduuu :DD Jag äter kvarg efter träningen :) Sku måst hitt nå annat att ät också så man har variation! Sen har jag köpt pulver som blandas i vatten att dricka under träningen :) Ska ännu sen köpa pulver att sätta i vatten att dricka efter trningen :)

    SvaraRadera
  2. en påse nötter är alltid ha med i väskan :) välj gärna de som har hög andel protein och minst andel mättat fett om du väljer de ur hälsosynpunkt, men såklart smaken avgör ju också :P mina torrostade jordnötter har 26 g protein per 100 g. Naturella nötter är bra men kanske inte godast att äta som de e. Nötter och en frukt är ofta ett mellanmål jag äter under långa skoldagar.

    Såna där nötmixpåsar med blandad frukt i fungerar bra också.

    Andra bra saker - Keso & frukt ev. lite nötter, mellanmålsvarianter med kesella, mackor med ägg, skinka/kalkon och ost tex...

    Proteiner är viktigast efter träningen för att bygga muskler och inte bryta ner kroppen
    Kolhydrater är viktigt för snabb återhämtning

    Kombinationen av båda är såklart den bästa :)

    SvaraRadera