tisdag 21 oktober 2014

20 fakta om mig

Jag blev utmanad av Johanna för längesen på Instagram så tänkte skriva den här först. Bättre sent än aldrig :)
Bild från hemgården :)

1. Jag är uppvuxen i Nykarleby och har bott i Vasa i 10 år.

2. Älskar katter. Vi har alltid haft katt hemma sen jag var liten. 2 första åren hade jag ingen katt i Vasa men nu finns Snowball hos oss. Hon är min baby :) Om vi hälsar på hos någon som har katt och ingen vet var jag är så vet ni var ni kan hitta mig :P

3. Har opererat bort blindtarmen när jag gick i lågstadiet, första klass. Mitt ärr syns bra, man använde ju inte titthålsoperation på den tiden. Jag missade första riktiga julfesten och var riktigt besviken :P

4. Min favoritglass är choklad, om jag får välja Pirkka chokladglass.

Snowball lite mindre :) 
5. Jag har sålt Tupperware. Efter att ha gjort deklarationen sa jag aldrig mer. Det var krävande och inte alls lönsamt.

6. Har varit Avon konsulent sen 2007 och är ett av det roligaste jag vet. Det är både min hobby och ibland mitt jobb, beroende på hur hårt jag vill satsa :)

7. Jag älskar också spenat, härligt Johanna :D Spenatsoppa, spenatsås eller bladspenat mums!

Avon paket i juletider.
8. Äter ibland en rätt hemma som kanske inte så många förstår sig på. Ris som jag blandar med ketchup, hackad lök, peppar och 4-5 kokta knackorvar till. Det kommer ifrån när jag var mindre och tog något från Uno grillen (som har brunnit och inte finns längre i Nykarleby) så la jag mycket ketchup och lök på. Det är så gott ;)

9. Jag växte 12,5 eller 13,5 cm på ett år. Tror det var på 6:an. Därav min sculios, som jag inte märker av förutom om jag har stått böjt länge och ska resa mig upp.

10. Ordning och reda är viktigt för mig - att "rada", organisera saker tycker jag om att göra. Hellre lite damm i hörnen så länge var sak är på sin plats. Är lite väl pedant kanske ibland.

Mjau :)

11. Hatar att dammsuga och att tvätta fönster.

12. Hatar att vänta. Okej jag förstår om man är lite sen och man har meddelat eller nåt har hänt. Är själv tidsoptimist.

13. Jag är väldigt självkritisk. På gott och ont. Har också svårt att ta kritik.

Bild lånad från :http://8fact.com/p/aK3rPy/waiting-is-linked-to-depression-time-spent-waiting-for-something-is-painful
14. Läser snabbt. Har läst många böcker genom åren så det har väl blivit inövat.

15. Älskar att shoppa och lägger äckligt mycket pengar på smink- och hudvårdsprodukter och loppisfynd. Detta är något jag jobbar på hela tiden, att bli mera sparsam. Känslan av att öppna en ny produkt, förväntningarna ja allt sånt....aaah :D 

16. Jag kan fortfarande mitt ex mobilnummer utantill som jag var tillsammans med i högstadiet. Pinsamt, men det var för att man använde hemmatelefon och slog ofta in det numret som jag tror att det gjorde att det fastnade :D



17. Jag har lärt mig en hel del om datorer och teknik tack vare sambon. Har också spelat Wow för några år sen. Äger en riktigt gaminglaptop - Asus ROG G75V

18. Dricker mycket kaffe och te. Tycker om att pröva olika te sorter. Favoriten är citronsmak.

19. Jag har jobbat i Sverige och intervjuat folk, som sen blivit en hembygdsbok. 



20. Dessa färger har jag haft i mitt hår: brunt, blont, rött, turkos, lila, rosa, svart. I högstadiet hade jag kort hår, längre fram och spretigt i nacken. Idag är mitt hår över skulderbladen.

Jag utmanar alla som vill göra denna! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar