tisdag 7 oktober 2014

Min dag i bilder

Jag hade ju tänkt en bild i timmen men det sket sig lite. Men nästan :P


10.30. Jag har redan vaknat flera gånger under morgonen men sovit dåligt under natten så jag stiger upp först denna tid. Med Snowball som myser bredvid.


11.30. Sen frukost för mig med avokado, paprika, kokt ägg, en morot, lite ostskivor och två muggar kaffe för att vakna till. Slökollar på Malou - efter tio. Läser lite, kollar bloggar och mejl.


12.30. Ska jag ta itu med diskberget, går förbi mitt rum och ser detta :P Sötisen då.


13.30. Jag börjar använda denna hudvårdsserie från Dermoshop. Rengöringen och ansiktsvattnet har jag använt förut, men inte de andra. Testar ansiktspeelingen och sen lermasken. Riktigt härliga! Speciellt peelingen som har små fina korn. Min hy blir riktigt mjuk och len. Eftersom jag inte har ögoncrémen kommer jag att använda den jag har från Estelle & Thild och pröva en från Clinique som jag fått i nån livbox tror jag. Även ett kort kom på posten kom från när föräldrarna var på resa.


14.30. Dags att ta itu och plocka bort all tvätt. 

Här emellan har jag glömt att fotografera, men jag har hunnit äta, sambon har kommit hem och jag har varit och bytt ut en produkt till håret. Kollat gårdagens Paradise Hotel och Big Bang Theory.


17.30. Jag hade för en tid sen köpt en vårdande leave-in spray för håret från Sachajuan och skulle testa den första gången idag. Jag ville ha en som man kan lägga både i torrt och fuktigt hår. Efter en stund känner jag en hemsk unken doft, som blir bara värre och värre. Alltså så hemskt - en blanding av unket och riktigt äcklig gammal tant parfym! Kollar på flaskan och det står 04 2013. OM det är tillverkningsdatumet så är den gammal, när den ska hålla ett år. Eller så är det nåt fel på förpackningen. Tack och lov hade jag sparat kvitto så traskade iväg till stan och berättade om detta. De skulle kolla flaskorna och vad det där datumet betydde. Fantastisk betjäning. Jag hade huvudvärk till sist och jag fick tvätta håret idag för det var så hemskt. Jag bytte ut till denna från Aussie. Nu vet jag inte om det är tack vare hårinpackningen eller denna men mitt hår blev riktigt glansigt och härligt! 


18.30. Jag laddar min bärbara högtalare, spelar farmville och läser bloggar.


19.30. Sitter och skriver Avon stuff och planerar. Ibland är jag som mest kreativ på kvällen.


20.30. Har fått städat lite i mitt rum när sambons syster kommer en sväng imorgon på kaffe. På bilden ser ni också ett av mina loppisfynd - Guess väska för ynka 4€. Det var nästan löjligt billigt.

Tack för idag :)

1 kommentar: