tisdag 21 oktober 2014

Djupt

Imorgon blir det en spännande dag. Lite nervös över intervjuvn, men det brukar ändå gå bra sen. Detta borde bli min sjunde nu på rätt så kort tid. Med nästan trettio ansökningar så försöker man ändå hålla humöret uppe fast det är lätt att börja fundera vad det är för fel på en. 

Ibland hjälper det inte hur duktig/flitig/snäll/alltid ställer upp man är ifall man har en person på jobbet som bryter ner en ändå. Jag har lärt mig en del efter det och kommer aldrig tillåta mig att stanna på ett sådant jobb. Vissa personer ska helt enkelt inte ha chefsposition. Absolut inte om man skiter i hur de anställda mår. Trodde de var fel på mig och tänkte det blir bättre, bara jag är ännu duktigare. Så var det inte. Det tog rätt så lång tid att bearbeta det fast kanske inte så många såg det utifrån.

Det var ett kapitel i mitt liv som jag kanske inte har pratat så högt om, för just då funderade man (såklart) vad är det för fel på mig? Prestera, prestera och stressa. Det går inte i längden. Ta hand om din kropp. Lyssna på den. Prata. Förändra. Njut. Ha roligt. Livet är för kort!

Tack alla underbara vänner och familj som finns där och alltid funnits! :)  v


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar