onsdag 15 oktober 2014

Att framkalla bilder

Det gör man inte lika ofta som förut precis. Jag har alltid tyckt om att fotografera och när jag hade fått mitt första sommarjobbs lön köpte jag en kamera. Jag minns ännu när jag flyttade till Vasa och var 16 år så användes den flitigt. Skickade in rullarna till citymarket och framkallade. Hittade några fotoalbum och senast jag skickat in bilder är när jag hade min Iphone och bara haft den i några månader. Så det börjar väl vara snart tre år se. Innan dess använde jag också en digital kamera flitigt. Har en plan på att gå igenom alla foton, välja ut de bästa i bra kvalité och framkalla. Det lär väl ta en stund att gå igenom, så det blir väl enklast att lägga alla i en mapp först. För det är ju verkligen roligt att se sen på bilder i handen än på en skärm.

Var borde man framkalla fotona? Någon som vet var det är billigaste att framkalla när det större mängd, typ mängdrabatt?


2 kommentarer:

  1. Måste säga att ifolor är ändå mitt favorit alternativ, billigt och snabbt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! :) Extra roligt om det går snabbt också ^^

      Radera