lördag 30 april 2016

Give a woman the right lipstick and she can conquer the world

Den produkt som jag tycker mest om inom make up är läppstift. Helst i rosa toner. Men ibland är det roligt att pröva något annat. Jag hade bokat tid hos Jessika på Artistica och ville att hon skulle göra en mörk ögon make up och mörka läppar. Kontrast mot min ljusa hy. Jag gillar en snygg mörk ögon make up, gärna med en del svart eller gråa färger.


Så här blev resultatet! Jag är så nöjd och Jessika är så duktig. Jag hade med mig min Mac foundation och concealer som hon använde. På läpparna har jag Avon ultra color rich från modern romance serien i färgen untamed heart. Älskar den! Måste bära mörkare färger oftare. Så snyggt.


För en tid sen beställde jag lösögonfransar från Rapunzel, dessa gillar jag verkligen. De heter cat eyes och är som halvfransar. Tummen upp för svarta limmet som följde med. 


Örhängena är ett reafynd från Glitter och har använts flitigt. Svart kan liksom aldrig bli fel. Så skönt att kunna fotografera bra bilder utomhus ännu kl.18. Snart är det sommar :)


Med läppstift känner jag mig som en powerwoman. Färg i tillvaron. Med läppglans eller utan. Matt eller glansigt. Variationerna är oändliga. 




Jessika gjorde även en fin uppsättning. Har också bokat tid nu i början av maj så jag får färga utväxten och den mörka delen av min ombre på Artistica. Tack så mycket för allt Jessika :)


Bär ni läppstift? :) Vilken är en favorit? Glada Vappen alla läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar