fredag 19 juni 2015

Day 6 - Your Shoes


Blå turkosa skor Bianco, svarta kilklack med rem Bianco, rosa sneakers Adidas, svarta läderskor med gulddetaljer Bianco, rosa ihopvikbara ballerinas Redfoot Sex and The City, svarta skor med snöring Bianco. De sistnämnda är så bekväma, köptes på rea och har hållit i en evighet. 

Fotoutamningen kommer vartefter jag kommer ihåg den haha :P Jag plockade fram några av mina favoritskor just nu och som inte var längst  inne i skrubben med alla vinterskor. De som känner mig vet att jag jobbade nästan fem år på en skobutik förut, så det är inte konstigt att jag har samlat på mig några ;)

Jag föredrar kvalité och bekvämlighet - den ska sitta bra på foten. Jag kan endast gå i högre klackar som har bred klack, bra platå eller kilklackar. Jag har så smal "häl"? så jag kan inte ha pumps eller ballerinas, foten åker direkt ur. Det måste vara rem för att det ska funka. Sen är jag inte bekväm i allt för höga skor, men är det kilklack så fungerar det bra! Sen är jag väldigt noga med att ta hand om skorna med rätta produkter som passar dem. Har en hel del och lärde mig mycket om material också. 

Undrar hur många par skor jag har, skulle kanske gissa på femtio par. Kan vara mer ;) Vilka skor gillar ni? Hur många par har ni hemma? :D 





1 kommentar:

  1. Jag har precis samma problem som du, jag kan inte heller använda ballerinas eller pumps som är för öppna..! Jobbigt ibland när man hittar riktigt snygga skor men som man omöjligt kan gå i.. :/

    SvaraRadera