tisdag 11 november 2014

10 favorit serier

Här kommer 10 favorit tv-serier just nu. Det finns ju många andra som man också sett, men kanske inte lämnar på samma sätt i minnet. Revolution, Alcatraz och Prison Break är väl några serier som man gillade förut men som det inte längre kommer avsnitt av. Hemma hos oss kollar vi väldigt mycket filmer och serier, jag har även varit med och praktiserat när jag studerade media. Bland annat Ursäkta Birgitta?! och Space Trainees med Ted och Kaj. Det lärde mig mycket och det är helt otroligt hur mycket jobb som ligger bakom en inspelning. Roligt var det i alla fall :)

The Walking Dead. Absoluta favoriten. Grymma skådespelare, mycket välgjord serie.

Game of Thrones. Så många härliga karaktärer, En serie som man blir lika besviken varje gång ett avsnitt tar slut, det skulle gärna få vara dubbelt längre :D

The Following. Häftiga skådespelare, Sam Underwood borde få ett grymt pris när han spelar båda tvillingarna. Eller två pris!

Orange is the new black. En serie som hade blivit så hyllad och den har verkligen allt.

Big Bang Theory. Lika roligt i varje avsnitt tycker jag. Vi har också en mugg hemma där det står bazinga! på. Älska Sheldon :D

Homeland. Här har jag fastnat för huvudrollerna som gör ett mycket bra skådespeleri.

Sex and The City. Denna serie kan man kolla på nytt efter en tid. Har själv boxen hemma och filmerna. Drömmer mig bort bland Carries garderob och shopping ^^

South Park. De är nu inne på sin 18:e säsong sedan 1997. Jag förvånas över att de senaste avsnitten ännu är roliga och tar upp aktuella eller intressanta saker. Min favorit är Kenny sen länge tillbaka och söta Butters ^^

Family Guy. The Griffins är så roliga, men inte alla avsnitt. Ändå är det en helt rolig serie att kolla på.

Solsidan. Johan Rheborg, Felix Herngren och Henrik Dorsin är så skådespelare. Gillar denna serie på svenska, med roliga situationer :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar