måndag 17 juli 2017

New in My Collection: 4 x Mac



I förra veckan gjorde jag en beställning runt midnatt på onsdag och fick hemleveransen på fredag kväll. Jag har väntat på att Macs metallic lipstick skulle släppas på någon webshop och nu fanns de på Selfridges. Surfade länge och funderade på andra produkter, när jag nätshoppar så har jag massa olika flikar och kollar swatches m.m innan jag bestämmer mig. Även denna gång :)


Mac är helt klart mitt favorit märke när det gäller make up. Läppstiften är mina favoriter, tätt följd av Fix + spray och powder + foundation pudret som jag inte kan vara utan. Mac metallic lipsticks är limited edition och kan användas som de är eller ovanpå en annan läpp produkt. Jag valde färgen Love's a gamble.


Jag passade också på att beställa två andra läppstift som oftast varit slut just när jag har varit vid en Mac disk. Färgen creme cup är en så fin rosa färg, denna har jag länge haft på min önskelista. Finishen på denna är cremesheen.


Whirl är en färg som jag funderat på länge. Jag har flera läppstift i liknande färger, men inte en ljusare variant. Av matta läppstift så föredrar jag Macs och Avon - Macs hållbarhet är grym och känns bra på läpparna, Avons likaså. Snäppet bättre håller läppstiften från Mac på mina läppar än Avons. Denna är finare i verkligheten.


På Youtube såg jag i någons kollektion denna ögonskugga Mineralize och blev så nyfiken. Jag har tidigare haft liknande skuggor som jag gillat. Denna heter Cinderella och är en svart-grå skimrig dröm. Jag älskar smokey eyes och denna passar perfekt till det. Finns i flera fina färger.

Vilka är era favoriter från Mac? Har ni någon produkt som jag verkligen måste pröva? :) Eller färgtips på läppstift :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar