måndag 10 juli 2017

4 make up products I regret buying


Ibland händer det att man köper produkter som man till sist inte gillar alls, trots att man försöker få de att funka på flera sätt. Man kanske testar de till något annat - men man vet att det är dåliga köp om de lämnar oanvända.

Jag kommer att skriva varför jag inte gillar dessa produkter för de passade inte mig. Jag utgår från mina egna erfarenheter och är ingen expert, utan detta är en skönhetsinstresserades perspektiv :) Något som inte funkar för mig kan funka för dig och tvärtom.

Catrice 18h colour and contour eye pencil i färgen copper kiss - Den såg helt fin ut, dock fanns det ej tester på denna. Har ingen brun ögonpenna så bestämde mig för att testa denna. Gillade inte konsistensen, sen syntes det knappt på mina ögonlock när jag lade den. Jag testade använda under ögonen också men såg bara smutsigt ut och fläckigt.

NYX Illuminator i färgen ritualistic - Detta var en av de första highlighterna jag köpte. Dock syns den knappt på min ljusa hy. Jag vill gärna ha rejält med glow, så denna lämnar helt enkelt oanvänd. Minns inte ens när jag använde den senast?

Essence eyeshadow i färgen snowflake 01 - När Essence kom till Vasa ville man ju testa allt. Det är längesen jag hade en vit ögonskugga också, flashbacks till högstadietiden - anytime vit ögonskugga var en av mina första skuggor jag hade :D Denna smular väldigt mycket, ger knappt färg. Då har jag använt andra skuggor jag gillar från Essence, men denna är inte en av dem.

Essence Strobing highlighter - En väldigt stor förpackning, swatchade denna på handen och tänkte det skulle bli min nya vardagsfavorit men icke. Denna syns knappt på min hy efter applicering. Har försökt flera gånger men applicerar alltid en highlighter utanpå.

Detta är produkter jag inte kommer att köpa igen. Vill ni se mera såna här inlägg? Vad är ert senaste sminkköp ni ångrar? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar