lördag 16 juli 2016

Helsingfors shopping del 2


I detta inlägg kommer jag att visa vad som fick följa med mig hem från Make Up Store. Om ni besöker Helsingfors och är nyfiken på detta märke, rekommenderar jag att besöka butiken bredvid Stockmann. Betjäningen var toppklass!

Jag värdesätter verkligen det och dessa två kvinnor som jobbade här var så härliga. Mima jag som är beautyaddicted kommer dit med tusen frågor och vill typ prova allt, vi var säkert där över en halvtimme haha ;D Vi blev båda förtjusta i flera produkter och detta fick följa med mig hem.


Make Up Store har förnyat sina förpackningar, jag använder en del makeup wipes så passade på att köpa ett paket när de var nedsatta. Sen har jag varit väldigt nyfiken på mixing liquid - denna kan användas till ögonskuggor för att göra en vattenfast eyeliner, fäster glitter m.m. Också en eyebrow razor (?) alltså typ en "kniv" för ögonbrynen. Gillar inte att noppa mina bryn så detta ska verkligen bli något nytt! Någon som testat?


Just nu är min favorit produkt när jag sminkar mig highlighter. I need that glow! Jag blev lite nyfiken vad Make Up Store har att erbjuda och fick denna testad på mig. Åh så fin, den är menad som ögonskugga, men det går utmärkt som highlighter förstås. Tycker mycket bättre om de förnyade förpackningarna. Namnet på denna är moon shadow peach.


Blev förstås sugen på ett läppstift. Denna gång tänkte jag satsa på en mera nude färg och en penna. Har sen tidigare två läpp pennor som snabbt har blivit mina favoriter så nu fick det bli en som är matt i färgen nude beauty. Läppstiftets namn är redwood. Så här i efterhand började jag fundera varför namnet låter så bekant, men kom på det nyss - ser just nu nämligen på serien PLL! :D

Den smala hylsan på bilden är ett läppstift som var nedsatt som jag funderade om färgen skulle passa mig. Den är lite mörkare lila och sheer finish, jätteskön på läpparna! Har hunnit använda den redan och jag blev så förtjust. Har lite svårt att våga pröva mörka läppstift när jag är så ljus så det blir rätt. Nu är jag i alla fall stolt ägare över två mörkare läppstift.

Har ni testat något från Make Up Store? Vilka är favoriterna? Jag har hittills prövat nagellacken (suverän hållbarhet), ögonskuggor, powder foundation och läppennorna. 

1 kommentar:

  1. HIGHLIGHTERN ou maj gaaad ja dööör den e så fiiin! :D

    SvaraRadera