måndag 15 februari 2016

Shopping från Malin's Foodieliving


Detta är inte ett sponsrat inlägg.

Ni vet när man jobbar på vissa ställen så vill man ju bara shoppa och pröva på nya saker. Så gäller det för mig bland Malin's Foodieliving produkter. Att jobba i butiken är så roligt och jag blir mera nyfiken på olika saker. Myslin blev en favorit hemma, så gott med yogurth. Och så fin förpackning också :)


Tamari sojan är en ny favorit. Vi använder sojan i maletköttsås, med ris m.m. Denna har djupare färg och mera smak än den kinesiska sojan. Ekologisk också. Spice Island kryddorna har så fin etikett, denna gång fick det bli chili habanero, min sambo gillar riktigt stark mat. Och stark var den, men ändå god. Behövs inte mycket av denna. Vi har använt den till både kött- och kycklingrätter.


Sen till min weakness av drycker - te och kaffe. Jag har druckit så mycket te den senaste tiden så passade på att fylla på förrådet lite. Numi te med gurkmeja var riktigt gott, spännande smaker. Chateau Rogue har en så vacker burk och god rooibos. Jag har en svaghet för citrus frukter, den längst ner är snart slut. Sen det godaste snabbkaffet jag någonsin smakat - Little's malpe walnut. Sugen på att pröva de andra sorterna också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar