lördag 25 augusti 2018

Vacay mode


I torsdags kom jag hem efter en 10 dagars resa i Sverige. Först några dagar i Stockholm, sen hälsade jag på min vän i Kumla. Det blev en intensiv resa så det är skönt med några dagar ledigt innan jobb igen. Verkligen behövligt. I år är första gången jag har en riktig semester som är lite längre på många år, oftast har kontrakt tagit slut och jag börjat på nytt ställe. Ser så fram emot vintersemestern sen.

Började resan med besök på Mall of Scandinavia, det var så stort. Glatt överraskad av Inglot. Åt gott på Basilika och Choco Mania. Det är extra roligt att shoppa i Sverige och upplever och det blev en del rea- och loppisfynd. Väskan jag har överst på bilden är från Beck and Söndergaard som hade vart runt 700 kr och nu var den 200. Den har metallic finish och kunde inte låta bli att köpa en som var blågrön också. Stockholm Quilaty Outlet besöktes också, ett par skor från Vagabond fick följa med hem och jag upptäckte en ny favoritbutik som påminner om Victorias Secret - Hunkemöller.


Ett besök på Abba museum var riktigt intressant. En sväng via Gröna Lund blev det också där vi hann se genrepet inför säsongens sista Sommarkrysset. Skansen blev det inte pga. dåligt väder, men det  gjorde inget när vi åt på en restaurang nära Kungsträdgården och fick höra på härlig musik samtidigt. Globen SkyView var också en härlig upplevelse.

Besökte Sephora 2 gånger, andra gången var det  pga. en palett som skulle släppas den dagen. Jag hade tur och fick tag i den innan jag reste vidare. Skönhetsshoppingen kommer i ett eget inlägg ;) Den här gången hade jag mera tid att i lugn och ro kolla på olika märken. Stort plus för minisarna och Sephora club.


Sen begav det sig vidare till Kumla och Örebro. Blev så glad när vi upptäckte att Chris Kläfford skulle uppträda i Örebro. Massa folk i parken. Bra shopping på New Yorker, det blev 2 besök där. Har hittat en del härliga plagg, även 2 par byxor. Så glad över att denna butik kommer till Vasa snart. Åt också god lunch på Mocca Deli.

Trots att det blev en intensiv resa med mycket program så har det varit så roligt. Härligt att ha en vän som det kan gå många månader eller något år innan vi träffas igen och vi tar vid där vid slutade. Verkligen något som jag uppskattar när man blir äldre. Så är jag också glad över nyare vänner som man kan prata med i timmar i telefon :) Tågresan gick mycket snabbare :D


Nedan syns en del av shoppingen som inte är make up realterat. Dalahästen köpte jag från Abba museumet, lite smått från Lagerhaus, smycken från Ur och Penn, necessärer från New Yorker och ett roligt sällskapsspel. Någon i Vasa som vill träffas och spela? :D

Sminkshoppingen har jag fotat idag så det kommer upp på bloggen så småningom. Vad tycker ni att är bäst med Sverige? Har ni några speciella butiker/saker som ni alltid spanar in i Sverige? :) Ps. Glöm inte att följa mig på instagram ninozia.




1 kommentar:

  1. Ska snart ti Luleå vi,å där e ja alltid in till Rusta och Dollarstore ! :D

    SvaraRadera