lördag 4 augusti 2018

Empties 2018 - July


Juli månad flög verkligen förbi. Jag har nu en skolåda i badrummet dit jag lägger tomma produkter och annat, jag har som mål att sortera ordentligt genom min kollektion i år. Den här månaden blev det 15 produkter totalt.

Avon Senses California Glow duschgel - En krämig duschgel med en somrig doft med bl.a röd grapefrukt. En härlig doft, men kunde inte använda den för ofta. Kommer inte att köpa just den här igen.

Barnängen yogurth honung och vanilj - En handtvål som jag köpte i Umeå, kanske den finns i Finland också? Rengjorde bra, mild doft och händerna känns inte för torra efter tvätt. Kan tänka mig att köpa den igen om den finns i Finland och på erbjudande.

Mac fix+ spray coconut - Tidigare har jag endast haft fix+ utan doft, den här var lite extra lyxig nu i sommar med kokosdoft. Kommer inte att köpa den igen, den vanliga funkar riktigt bra. Kan inte vara utan denna när jag gör en full makeup.

Kat Von D Lock-it foundation Light 42 - Den här har torkat och varit öppet längre. Det här är foundation som verkligen täcker allt och sitter som berget. Den är nästan för ljus för mig - det händer väldigt sällan. Det bästa med den är hållbarheten. Med kombon av Kat Von D primern är den suverän. Har redan en ny i lager.

Silversalva - Den har jag använt främst till ansiktet när min känsliga hy har varit jobbig. Desto mera tänker jag inte kommentera, ni får googla om det låter intressant :)


Nivea Micellar wipes - De här är riktigt bra. Kommer att köpa de igen. Funkar bra på ögonmakeup.

Mac Studio Fix powder plus foundation NC10 Har redan en ny i användning. Använder den när jag inte orkar med foundation och puder, då använder jag en borste att applicera med, speciellt till vardags. Jag föredrar täckande puder så använder den också efter foundation. 

We care icon makeup sponge - En väldigt bra makeup svamp för sitt pris! Den här överraskade mig positivt. Påminner väldigt mycket om Real Techniques som syns bredvid. Har använt den både fuktad med foundation och torr med löspuder. Kan tänka mig att köpa den igen på erbjudande eller om jag inte får tag i RT.

Real Techniques Miracle Complexion sponge - Föredrar den här framför beautyblender. Perfekt för applicering av foundation, bra form. Har redan tagit i bruk en ny. 

Anastasia liquid lipstick sad girl - En riktigt snygg mörk färg, lite kvar i den som har torkat. Kommer inte att köpa den igen, föredrar minis av liquid lipsticks när jag använder de så sällan. Bra formula och hållbarhet.

Avon Colortrend läppomada vanilla bean - Helt okej, finns bättre och mer återfuktande från Avon. Kommer inte att köpa den igen.

Avon Care läppomada - Som den här t.ex. Har redan en ny i användning. Bra bas läppomada som återfuktar till ett bra pris.

Wet N Wild megaplump mascara - Jag köpte ett set med 5 olika mascaror från Wet n Wild och jag är positivt överraskad. Den här har varit bäst hittills - ger volym och perfekt vardagsmascara. När det har varit riktigt varmt så har jag haft minimalt med makeup i en sminkväska och den är perfekt att ta med sig. Kan tänka mig att köpa i minis igen.

YSL Rouge Volupt Shine läppstift 47 beige blouse - Den här är helt slut! Det var längesen jag älskade ett läppstift så mycket som den här. Perfekt färg och konsistens. Den har varit med i vardagen och jag vill verkligen pröva flera färger som den här. För mig var den värt sitt pris.

La Roche.posay intense soothing care - En minitub på en kräm från apoteket. Gillade den, är nyfiken på mera produkter från märket. Vet ej om det blir ett köp i framtiden.

Hade ni några empties? Har ni testat YSL Volupte Shine läppstift? :) 

In english coming soon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar