söndag 1 juli 2018

Empties 2018 - June


6 månader av 2018 är redan förbi och hitttills har det blivit 89 empties. I juni var det en dag som 4 stycken tog slut på samma dag - setting spray, foundation, micellar vatten och eye makeup removern. Det händer verkligen inte ofta.

LV Handtvål 400 ml - En favorit hemma, torkar inte ut händerna och rengör skonsamt. Ingen stark doft. Kommer att köpa den igen.

Tiger handtvål melon och gurka - Helt okej, inget extra. Föredrar mera krämiga handtvålar. Kommer inte att köpa den igen.

Avon True Effects Micellar vatten - Mitt favorit micellarvatten, tar bra bort ögon makeup och foundation. Passar känslig hy, har redan en ny i användning. En produkt jag alltid har back up på.

Kat Von D setting spray - Den här var helt okej, slår inte Urban Decays setting spray. Sminket höll bättre än utan, men inte lika bra som UD. Ett plus för själva misten som var väldigt "fin" eller hur man ska förklara det? :D Kommer inte att köpa den igen.


Lancome Teint Idole Ultra Wesr foundation i färgen 005 - Foundations är alltid svårt flr mig att hitta en tillräckligt ljus, matchande färg. Den här passade mig riktigt bra och jag älskar finishen av denna foundation. Den ger en mera naturlig finish men täcker ändå bra. Produkten känns lyxig och var väldigt dryg. Köpte en ny från Kicks när jag hade en -50% rabattkod. En ny favorit! 

Make Up Store läppstift redwood - En fin nude, jag hade lite under hälften kvar och så lyckades jag tappa den i skräpkorgen i mitt rum med massa hår. Den började bli torrare också så därför slängs den nu. Passar bra till ljus hy, kommer inte att köpa den igen. Finns bättre formula på marknaden.

Avon Care läppomada - En favorit som jag köper om och om igen. Vårdar läpparna bra utan någon extra doft. Bra pris också.

La Roche-Posay anthelios fluid spf 50. Skrev jag om i det här inlägget och det är min andra tester jag använt upp. Tycker verkligen om den här produkten. Passar känslig hy, fungerar bra under make up och går snabbt in i huden. Kan tänka mig att köpa en fullstor förpackning nästa år.

CK One doftprov - Nej den här var verkligen inte min doft. Trevligt med testers som är i minispray, kommer inte att köpa den i full size

Isadora inliner kajal 56 blond - Den här är en riktig bra kajal för vattenlinjen, det finns i flera färger. Jag har haft svart tidigare och nu har jag en vit i användning. Passar mina känsliga ögon. Kan tänka mig att köpa den igen, tummen upp för bra pris. Söker ni en ljus penna för vattenlinjen som inte är vit rekommenderar jag den här.

Garnier Respons gentle caring mask - Den här fick jag i en Buzzador kampanj och jag gillar den. Inte för vårdande, tynger inte ner håret. Stor förpackning som räcker länge. Kan tänka mig att köpa den igen på erbjudande. Härlig doft också, här kan ni läsa mer om dennna och schampo och balsamet i samma serie.

Lidl ögonskuggspensel - Den här sprack bara mitt i allt, använder inte så ofta såna här penslar så kommer inte att köpa den igen. Lidl hade dock ett helt bra set med penslar som jag köpte och kan tänka mig att köpa ett nytt set om det kommer någon gång på erbjudande.

Har ni testat någon av dessa produkter? :)

In english:
6 months of 2018 are already over and so far I've had 89 empties. In June it was a day that 4 went out on the same day - setting spray, foundation, micellar water and eye makeup remover. It does not happen very often.

LV Hand Soap 400 ml - A favorite, does not dry your hands and cleans thoroughly. No strong smell. Will buy it again.

Tiger hand soap melon and cucumber - Totally okay, nothing extra. Prefer more creamy handbags. Will not buy it again.

Avon True Effects Micellar Water - My favorite micellar water, takes good care of eyes makeup and foundation. Suitable for sensitive skin, already has a new one in use. A product I always have back up on.

Kat Von D setting spray - This was okay, do not hit Urban Decays setting spray.  Will not buy it again.

Lancome Teint Idole Ultra Wesr foundation in color 005 - Foundations are always hard to find me enough light, matching color. This suited me really well and I love the finish of this foundation. 

Make Up Store Lipstick Redwood - A nice nude, will not buy agani.

Avon Care Lipstick - A Favorite I Buy Over and Over. Carries your lips well without any extra scent. Good price too.

La Roche-Posay anthelios fluid spf 50. I wrote in this post and it is my other tests I used up. Really like this product. Fits sensitive skin, works well during makeup and goes quickly into the skin. Can I imagine buying a full-size package next year.

CK One scent sample - No this one was not really my scent. Nice with testers that are in the minispray, will not buy it in full size

Isadora inliner kajal 56 blond - This is a really good waterline pen. I have had black earlier and now I have a white in use. Fits my sensitive eyes. Can imagine buying it again, thumbs up for good price. If you are looking for a light pen for the waterline that is not white, I recommend this.

Garnier Response gentle caring mask - This I got in a Buzzador campaign and I like it. 

Lidl Eye Shadow Brush - This just broke in the middle of everything, do not use this brush often so will not buy it again. 
Have you tested any of these products? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar