söndag 27 september 2015

Avon Gala 2015 resan - Dag 1


Vi hamnade att åka en dag tidigare än tänkt, pga. tågstrejken. Jag åker så sällan tåg och så typiskt att just den dagen så ska de strejka. Men det var vara skönt att vara en natt extra, det var välbehövligt. Vi åkte på en torsdag.  Varning för bildbomb! :D


Med kaffe och allt möjligt annat med sig på tåget så åkte vi mot Helsingfors. Tupperware termosen is the shit, kaffet håller sig så länge varmt. Hade bästa sällskapet, så roligt att vara med någon man känner på galan. Bilden ovan så är vi på första hotellet, Cumulus Kallio. Med min nästan fulla rosa kappsäck. Man måste ju ha med sig olika outfits och två stora väskor med skönhetsprodukter för att överleva ;) 


Riktigt god frukost. Fina take-away muggar hade de också. På fredag morgon chillade vi efter frukost på rummet och funderade vilka butiker man ville besöka, fredagen skulle bli en dag med shopping och sen middag på kvällen på restaurang. En perfekt fredag med andra ord :) Avon galan är inte öppen för alla, utan man bör ha uppnått vissa mål för att få en inbjudan. Jag är så glad att jag uppnådde detta, som var mitt första mål som Teamledare.


Vi förde våra väskor till det andra hotellet, där vi skulle spendera två följande nätter, Scandic Passi. Wow vilken inredning! Riktigt häftigt, hippt och annorlunda hotell, om jag jämför mot de jag själv besökt. Gillade deras tapeter som fanns vid hotell baren.


Svart, vitt och rött. Snygg kombination. Här är från hotellbaren. Det kändes lyxigt och härligt!


I Helsingfors var det rätt så varmt, men blåsigt och regnigt emellan. Demonstrationen såg vi från håll också på fredagen. Massor med ljud och poliser överallt. Vi fokuserade på shoppingen :) Det är många år sedan jag varit i Helsingfors centrum.


Mina måste ställen var förstås Mac på Stockmann och Starbucks :D Så fick min älskade frappuchino med mocha. Mums. Blev lite andra besök också, shoppingen får ni se i ett senare inlägg. Tummen upp för svenska betjäningen i butikerna, tycker det tyvärr blivit sämre i Vasa.


Vi hade bokat bord på Stefans Steakhouse. Min vän hade varit dit också tidigare. Glömde fråga exakt varifrån köttet var, det var nämligen från Österbotten. Så gott. Stefan Ritcher har bl.a vunnit Top Chef och äger många restauranger världen över. Väldigt fin service och inredning, kändes riktigt lyxigt. Fanns olika maträtter i olika prisklasser att välja mellan.


Nedan ser ni min portion. Allt var så gott! Hög kvalité.Väldigt mysigt att sitta och äta gott och ta det lugnt efter en shopping dag. Vi var även i bastun innan vi gick ut och äta, skönt efter det ruggiga vädret på dagen. Bilder på det andra hotell rummet kommer i ett annat inlägg. 


Nedan blev det en efterätt, choko fondant. Allt var riktigt gott. Mätt och belåten åkte vi till hotellet, träffade några kollegor som också anlänt under fredagen i baren.


Nedan ser ni kvällens look. Jag bar ett halsband jag hade köpt på fredagen, ett riktigt fynd från Hm. Som sagt kommer shoppingen få ett eget inlägg med bättre bilder ^^ 


Det var dag ett! Någon av mina läsare som varit till Stefans Steakhouse? :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar