måndag 11 augusti 2014

Måndag och helgen

Så var det måndag. Det känns alltid lika slö oavsett om man jobbar eller inte tycker jag :P I lördags satte jag igång och skulle baka lite till kalaset. Försökte mig på toscakaka för första gången i mitt liv. Vi har en ugn som inte är så bra (hyreslgh.) så jag var spänd ända till söndag när det skulle bli smakdags om den var bra och genomgräddad. Den blev en succé! Sambon tyckte den var godare än tårtan vi hade beställt. Så får göra den igen nån dag. Vi firade alltså sambon + syster igår, hon fyllde tidigare i veckan och sambon fyller inkommande helg. Blir väl lite firande i helgen med min familj och så. Kryddkakan jag gjorde blev nästan bränd ovanpå och degig inuti. Jobbigt fast jag hade i den längre än vad det stod på receptet. Tur att toscakakan blev bra.

Idag har jag inte gjort så mycket annat än varit på loppis och städat bordet, lagat mat och drucki kaffe. Håller på som bäst och tvättar och diskar lite emellan. Här nedan ser ni bild från helgen och Snowball imorse :P



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar