söndag 17 augusti 2014

Kalashelg

Så var det söndag igen. I torsdags gick jag 7 km promenad, den väg jag har tagit några gånger nu. Var vid lunchtid någon gång, märkte att folk har börjat skolorna och jobb osv, mötte väldigt lite folk om man jämför med i juni och juli när det var semestertider. Skönt var det med svalare väder :) Borde hitta en tunnare jacka som är både vind och vattentät MEN andas. Har en didrikssons men den andast inte alls. En som man kunde ha vår/höst typ, vintermodell har jag en Everest som är perfekt. Får se om man gör något fynd nån dag ^^ Samma sak med byxor borde jag hitta nåt som passar bättre höst och vår som inte är så tunna. När jag kom hem hade jag massa energi så jag storstädade hemma. Vårt munstycke till dammsugaren har gått sönder och lämnar märken på golvet, men den är annars superbra så jag köpte ett munstycke till den som heter twinner.
Superbra! Lätt och bra att använda. Man kommer åt lätt och denna känns mera "nära" golvet och lättare att få upp saker. Använder inte alltid dammsugaren, ibland blir det bara Enjo också.

Fredag var det Dallas lunch i gott sällskap, kaffebesök och träffa lite sambons släkt. Har börjat med Änglamakerskan nu av Camilla Läckbergs böcker. Spännande ^^ Sen blev det filmkväll, Divergent var en riktigt bra film. Välgjord. Även Bad neigbours var rätt så rolig.

Lördag fyllde sambon år så överraskade med god frukost som jag köpte från morgonen på saluhallen. Kollade Adam Sandlers film Blended. Riktigt kul, en av våra favoritskådespelare. Avslutade födelsedagen med bastu och bad. Kändes inte som 20 grader i vattnet, brrr.

Idag har vi haft min familj på kalas och haft det trevligt. Bakade andra gången toscakaka och den blev lyckad. Längtar faktiskt tills imorgon när det blir premiär av Idol. Som man väntat på att det ska börja komma igång nåt på tv igen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar