lördag 30 augusti 2014

I put all my savings on my beauty cravings

Den texten passar mig så bra, finns på en necessär jag köpt från Kicks. Eftersom jag varit Avon konsulent i kanske 8 år om inte mer så har det alltid varit en rolig hobby när jag hittat bra produkter. Visst har jag visningar ibland kring julen också, men annars har jag inte lagt ner extra jobb på det.

Det är ju så kul med nya smink- och hudvårdsproduker! Att få pröva nya saker. Öppna den lyxiga förpackningen, förväntingarna på produkten - ja allt. Gillar att leka med färger, olika ögonskuggor. Sen är jag en riktigt sucker för rosa läppstift. Jag har minst 10 stycken just nu. Det finns så många olika färger av rosa och oftast tycker jag det passar bäst om jag har nån färgstark ögonmakeup till. Ibland får nog plånboken lida lite väl mycket...

Idag har jag sminkat mig med turkosa färger, Isadoras ögonskugga och Avons nya glimmerstick brights turkosa kajal. nedan är produkterna som jag använt. Bakade ögonskuggan och roguen från Kicks är en av mina absoluta favoriter just nu, så bra pigment. Det är också första gången någonsin jag prövar Max Factors lipfinity läppstift. Än så länge har det suttit bra idag och utan att kladda ner nåt glas/mugg något extra. Får se om den klarar kvällen också :)

Vilket är ditt favorit läppstift eller färg? Jag tar gärna emot tips på smink- och skönhetsbloggar!





2 kommentarer:

  1. Visst är Lipfinity SÅÅÅÅ bra? :)
    Det enda läppstiftet som sitter som berget...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och så snygg nude färg! :) Det var så bra att den inte lämnar spår efter sig på glas och muggar, de brukar vara jobbiga att diska om jag använt de nån dag hehe :P Ska definitivt spana in nån rosa färg också ^^

      Radera