torsdag 5 maj 2016

På jobbet och Morsdagstips


Ni som känner mig och följer min blogg så vet att jag också jobbar på Malin's butik när jag inte jobbar med Avon. Att få jobba i butik har jag drömt om sen jag var liten och trivs så bra med att få kombinera dessa två. Jag njuter av livet just nu! På bilden ser ni Little's coffee, som är det godaste snabbkaffet jag smakat. Kan dock inte bestämma mig för en favorit när vi dricker olika på jobbet :P Vi har det så roligt i butiken, Malin och jag.


Från mina tidigare jobb har jag fått lära mig en del om visual merchandising. Som jag har haft nytta av det! Både med Avon och här på butiken. Så roligt och intressant. Så glad över att jag får göra olika saker i mina arbeten. Här ser ni härliga produkter, gillar verkligen mönstret på brickan


För en tid sedan kom nya varor, perfekt nu till grillningen. Blev så glad när jag såg detta märke på grillbrickan. Bara: papp miin? Men det var en annan snubbe ;) Det är ett tag sen jag tog dessa bilder så varor har hunnit flyttas om sen dess.


På söndag är det Morsdag och jag kommer att ge mamma blommor och ett presentkort hit. Det kommer nya produkter i sommar, så det blir perfekt! Denna butik är verkligen en perfekt presentbutik och tycker så om att hjälpa kunderna att fixa en present. Vad passar nu bättre än till mig som älskar att paketera? :D

2 kommentarer:

  1. Fint att höra att du älskar att paketera! Trots mångårig träning gör jag fortfarande klumpiga paket, ungefär som ett dagisbarn, men jag brukar tänka att det ju är tanken som räknas. Jag firade mamma redan i söndags, så morsdagspresent är inte aktuell, men jag ska komma ihåg dina talanger nån annan gång då jag vill ge bort ett vackert paket ;) Jag tänkte faktiskt på dig i går, och på den där fina devisen om rosa läppstift. Jag använder mest väldigt diskret läppstift i ungefär samma färg som läpparna, men funderar på att skaffa ett grannare rosa, så vet alla att i dag tvivlar hon på nåt, för nu har hon sitt rosa läppstift :) och så kanske det skulle kunna hjälpa mig att känna mig fokuserad just under såna där osäkra dagar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar! Ja alltså läppstift ger mig faktiskt en extra "push" eller power på något vis. Oavsett hur lite smink jag har på mig så är läppstift alltid ett måste för mig :) Ha en trevlig helg!

      Radera