torsdag 26 maj 2016

Bildbomb: mitt sminkbord


Jag tänkte visa er foton från mitt sminkbord. Att se vad andra har för sminkbord och hur de förvarar make up är alltid intressant för en Beautyjunkie :D På bilden ovan ser ni tre olika make up svampar - Real techniques, Avons och Beautyblendern. Bakom finns en del läppstift, läppglans med mera. Lakrids förpackningarna från jobbet passar fint till förvaring.


Sminkbordet har jag ärvt av mommo och är tillverkat i Jakobstad. Tycker så mycket om det. Jag har oftast en handduk att skydda bordet med, speciellt när man lägger ned penslar och sådant. Jag storstädade mitt rum för några dagar sedan och det blev så mycket bättre nu. Det ser inte så här fint ut när man håller på och sminkar sig kan jag säga ;)


I översta lådan har jag ögonskuggor och annat som är i små burkar. Samt lösögonfransar. På bilden syns lite av ett Avon läppstiftsprov, så fiffigt att kunna pröva ett läppstift några gånger innan köp. Vid sidoskåpen har jag sminkväskor och fina produkter som jag inte vill slänga men ändå spara. Fina förpackningar is my weakness.


Här har jag en spegel från Biltema, sötaste förvarings shoppingvagnen från Tiger, ljushållare från Ikea och en te metallburk från jobbet. Syns inte så bra på bilden men bakom finns också ett trä pennställ från Ikea där jag har primers och större paletter.


Överst har jag ögonbrynsprodukter, highlighters och solpuder. Lådorna är från Jysk. Där har jag överst hårband, hårnålar, lim, någon ögonskugga. Resten är solpuder, rouge och ögonskuggspaletter. Bredvid har jag fyra Avon limited edition ögonskuggor och min ögonfransböjare från Shiseido. Den var verkligen värt sitt pris, den bästa jag testat! 


Kajaler, eyeliners, mascaror med mera. Jag vill gärna ha flera mascaror i anvädning beroende på vad jag vill ha för resultat. Sen är det roligt att pröva nytt också. Till vardags använder jag just nu gärna Avon Big and Multiplied mascaran. En ny favorit!


Här är mina foundations, mera läppstift och läppennor. Jag kommer snart att fortsätta min Beauty Collection så får ni se mera av produkterna. Har ni också bilder på ert make up ställe? Länka i kommentarsfältet så får jag kika in :) Ser ni någon produkt som ni är extra nyfiken på?

1 kommentar:

  1. Älskar såna här inlägg! De ger en inspiration till tusen! Alltså den där lakrids-burken var ju så fin! :) Jag har själv inget fint sminkbord men det är under uppbyggnad då jag nyss köpt nytt skrivbord (STEGE från jysk) och tidigare har jag alltid stått och sminkat mig i badrummet och där har jag alla produkter i olika lådor och spegelskåpet men att stå och halvt luta sig över handfatet är inte riktigt bra för ryggen... Jag vill åxå göra ett sånt här inlägg! :D

    SvaraRadera