måndag 2 april 2018

Hard work pays off


Så här kan det se ut på morgonen, när vi öppnar dörren till sovrummet och släpper in katterna för morgonmys. I helgen hade jag fredagen ledig, alla andra dagar var det jobb på schemat. På söndagen när det var så fint väder så körde jag iväg till hemstaden och njöt av det fina vädret. 

April har börjat så bra - äntligen har jag fått det timantal jag önskat på jobbet och kontrakt till 2020 med fortsättning! Jag trivs så bra och det är så skönt att äntligen ha fast jobb. Under de senate fyra åren har jag säkert gått på nästan 50 intervjuver och över 100 jobbsökningar. Ni som känner mig vet hur jag kåmpat, det är inget jag valt att skriva ut i bloggen.

Förutom den goda nyheten så ser jag fram emot en riktig semester i år. När man haft kortare kontrakt eller bytt jobb emellan så har jag inte haft en ordentlig semestger på länge. Denna vecka blir det förbereder inför min födelsedagsfest - jag blir endera 20 eller 30 ;)  Hoppas ni också har haft en skön påsk, här har det ätits massa kínder :D


1 kommentar:

  1. Grattis, vilken lycka att få ett fast arbete! :) Jag har jobbat nu i ett år på min nuvarande arbetsplats, det är den första fasta anställningen jag någonsin fått (har varit studerande tidigare, så har haftmöjlighet att jobba endast på somrarna...). Och jag förstår din lycka, jag är så lycklig att jag kommer att ha SOMMARLOV! :D Tidigare har somrarna gått till just det att man jobbar... medan andra har semester.. buu :)

    SvaraRadera