måndag 30 april 2018

First Impression: Loreal Color Riche and Matte Addiction


KOMMERSIELLT/BLOGGSAMMARBETE/PR - LOREAL BEAUTY BOARD

Jag bloggade tidigare om Loreal Color Riche Shine läppstiften och i samma paket så fanns de här två: Color Riche Matte Addiction i färgen 241 pink a porter som har en matt finish och Color Riche 108 brun curve. Det matta läppstiftet har en matt yta på förpackningen som ser räfflad ut vilket ger en lyxig känsla av hylsan. De vanliga läppstiften är i en gudlig förpackningen och det här var riktigt nostalgi för mig - en av mina första läppstift var en orangeröd färg från Loreal, i likadan förpackning. Den härliga doften av läppstift kastade mig tillbaka 15 år :D

Jag har aldrig testat ett mellanrosa läppstift som är matt, så det var extra roligt att testa något annat än de typiska färgerna jag dras till. Kändes bekvämt på läpparna och mycket snyggt med matt finish. Kan tänka mig att testa flera färger. Jag föredrar vanliga läppstift framför flytande läppstift och detta är ett bra alternativ. I framtiden vill jag testa flera vanliga läppstift med matt finish. Den andra är en fin brunröd färg som jag kan tänka mig att passar de flesta. Ett bra basic läppstift till bra pris. Det finns en hel drös med olika färger.

Läppstiften som jag bloggade om tidigare är ändå helt klart mina favoriter av dessa 5. De påminner en hel del om Urban Decay Vice läppstiften med sheer finish. Värt att spana in!

Vilket var ditt första läppstift? :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar