söndag 29 april 2018

Fem fina köp


Bloggen har inte blivit prioriterad de senaste dagarna som innehållit förutom jobb, ärenden, deklaration, besök och tvättning. Vår tvättmaskin gick sönder för några veckor sedan så idag hade vi bokat tvättid. Efter att ha varit van att ha tvättmaskin i många år så kändes det som om man nyss flyttat hemifrån och använder husets tvättutrymmen :D Bra går det också, det blir en ny senare i år. Tänkte jag skulle blogga om fem fina köp jag gjort på sistone, både skönhetsrelaterat och annat. Detta är inte ett sponsrat inlägg. 

Wet n Wild mascara collection. Den här hittade jag på Citymarket istan för 5€! De har ibland haft lite produkter från Wet n Wild, väldigt otippat. Fem minisar, ett bra sätt att få testa nya mascaror. Bra att ha med sig också. Har aldrig testat någon av mascarorna tidigare, har ni? :)

Fjällräven Kånken shoulder pads. Jag går en del, åker buss och gillar kånken ryggsäcken om man ska handla lite. Dock när den blir tyngre är den inte lika bekväm och jag minns att jag tidigare hade sett dessa "dynor" att fästa på remmarna. Beställde från Partioatta och kom hem till mig två dagar efteråt. Mycket bekvämare, så nöjd med köpet. Finns också till mini kånken.

Nivea MicellAir Expert Micellar Makeup Remover Wipes. De senaste gångerna jag tänkt köpa Niveas blåa förpackning med sminkborttagnings servetter så har jag inte hittat de, så bestämde mig för att köpa en svart förpackning från samma märke. När jag googlade så är jag osäker om detta är en produkt som funnits tidigare men har förnyats utseendemässigt. De här var riktigt bra, inte för torra och luddade inte.

Avon True Effects micellarvatten 400 ml. Mitt favorit micellar vatten har äntligen kommit i 400 ml förpackning. Har en väntandes i mitt lager. Har ännu inte hunnit testa något annat som är lika bra.

Lagerhaus veckoplanerare. Den här har jag inte köpt nyss men tagit i användning, jag har en annan modell också och den som finns på bilden som jag använder flitigt varje vecka. Har en liten kalender och varje söndag går jag igenom kommande vecka och fyller i mina arbetsstider och annat viktigt. Storleken är en A4 och jag har den alltid framme så att jag kan fylla i något som måste göras eller kommas ihåg under veckan. Jag blir också mera effektiv.

Vad har ni för fem fina köp ni vill tipsa om? :) 

In english:

The blog has not been prioritized in the last few day. Our washing machine is now broken so today we had booked laundry time.  I thought I would blog about five nice purchases I've made lately, both beauty-related and other. This is not a sponsored post.

Wet n Wild mascara collection. I found this on Citymarket for 5 €! They have sometimes had some products from Wet n Wild. Five minis, a great way to test new mascaras. Good to bring along too. Have never tested any of the mascara earlier, have you? :)

Fjällräven Kånken shoulder pads. I walk a lot, go bus and like the backpack if you're going to shop a bit. However, when it gets heavier it is not as comfortable and I remember that I had previously seen these "pads" to attach to the straps. Ordered from Partioatta and came home to me two days afterwards. Much more comfortable, so happy with the purchase. Also available for mini kånken.

Nivea MicellAir Expert Micellar Makeup Remover Wipes. The last few times I thought about buying Nivea's blue packaging with makeup napkins, I have not found them, so decided to buy a black pack of the same brand. When I googlade, I'm unsure if this is a product that has been previously but has been renewed appearanceally. These were really good, not too dry and not fuzzy.

Avon True Effects micellarwater 400 ml. My favorite micellar water has finally come in 400 ml packaging. Have not yet tested anything else that is as good.

Lagerhaus weekly scheduler. I Have a small calendar and every Sunday I go through the coming week and fill in my working hours and other important things. The size is an A4 and I always have it so that I can fill in something that has to be done or remembered during the week. I'm also getting more efficient 

What do you have for five nice purchases you want to suggest? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar