lördag 30 december 2017

Christmas gifts - Kicks and Kat Von D Beauty


Nu har jag äntligen lite ledigt. Man blir inte direkt sugen på att gå och kolla in en massa rea när man själv jobbar i butik, men Kicks rea hade jag redan bestämt mig för att spana in. Från bae så har jag fått välja make up som julklapp. Har fått så mycket fina klappar: kattpåslakan, Iittala taika skålar och fat, Adidas mössa, presentkort till Stefans Steakhouse, Bio biljetter + popcorn och dricka, ny dammsugare, strumpor, presentkort till Cubus (väl använt till Jegging Jane, skönaste jeansen och pyjamasbyxor), choklad, skraplotter och make up från Mima för att bara nämna något. Tack alla!

Det blev ett Kicks besök idag i samband med att jag hämtade mitt Kat Von D Beauty paket. På -70% hittade jag Make Up Store eyedust i färgen seaweed. Vacker ljusgrön/blå färg. Smahsbox Be Legendary läppstift har jag velat testa länge. färgen heter my digits. Min tidigare lash tool från Kicks gick nyss sönder så köpte en ny som syns i bakgrunden. Det var även -50% rea på Smashbox Always Sharp 3D liner, färgen heter 3D Neptune och är mörkblå med shimmer i. Så fin och har testat den idag. Verkar vara väldigt hållbar, tummen upp när det bara är att skruva upp istället för att vässa.


Jag har länge varit nyfiken på Buxom skuggor och kunde inte motstå detta paket - värde 99€.  Färgerna ser ljuvliga ut. Ska bli spännande att testa deras hypade Full-on lip polish också. Min hy har blivit mycket känsligare och denna dagkräm från Biotherm har funkat så bra. Hela setet var halva priset.


Denna gång tog det extra länge med Kat Von D beställningen, inte så konstigt när jag beställde i december. Tyvärr var en ögonskugga jag beställt sönder, så har mailat kundtjänst så får se vad som händer. Det är första gången som något jag beställt över huvudtaget i sminkväg som varit skadat. Jag minns inte att något annat har varit i alla fall.

Främsta orsaken varför jag lade beställning var att köpa en back-up på denna - Lock-it foundation. Den här är så bra! Nu använder jag också primer från samma serie och den är suverän. Concealern likaså. Jag har färgen light 42 neutral som verkligen är ljus.


De hade erbjudande på Studded Lipsticks, halva priset. Så det fick bli 3 färger - magick, gothica och lovecraft. Svårt med ljuset när det är så mörkt, men de är inte så lika de rosa färgerna som det ser ut på fotot :D Sen fick jag välja 3 minisar på köpet! Coven, lolita och plan 9. Jag har testat den omtalade färgen lolita idag och gillar den verkligen. Härlig konsistens, känns bra på läpparna. Önskar att flera märken kunde göra minisar, de här är verkligen perfekt storlek.



Saint and Sinner paletten har jag verkligen gillat och har länge funderat på Shade + Light paletten. Detta är verkligen den perfekta nude paletten. Jag testade 4 av skuggorna idag och de är så lätta att jobba med. Blendar bra, inget smul och den svarta var verkligen svart. Så snygg förpackning också. Jag älskar ögonskuggspaletter och är så glad att denna nu finns i min samling. 



Thanks bae för de fina gåvorna jag fick välja :) Jag har också fått en fin palett och ett läppstift av Mima som jag tänkte blogga om här. Ska fota empties imorgon också, det blir en del i december. Har ni fått något skönhetsrelaterat i julklapp? :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar