tisdag 21 november 2017

Makeup shopping online


Jag tycker att det är helt fantastiskt att det finns många bra hemsidor där man kan beställa makeup till Finland. Ännu gladare är jag över att t.ex. Mac har blivit lättare att få tag i även online. Nu finns också ett litet utbud i Kicks i Stenhaga. Upptäckte också att Kicks har öppnat webshop, så roligt :)


De här är mina favoritsidor: Lookfantastic, Feelunique, Eleven, Selfridges, Pretty och Avon förstås. Nu den senaste tiden så fick jag tag i härliga Mac produkter jag spanat efter och nu finns de i min kollektion. Först ut är läppstiftet Viva Glam II som alltid varit slut när jag varit i Helsingfors. Det perfekta nude läppstiftet.


Jag trodde inte jag skulle få tag i Mac läppstift från Snow Ball kollektionen. Plötsligt fanns de på Lookfantastic. Jag hade tänkt beställa de från början på Selfridges men på webshopen hade de sålt slut på 10 minuter. De här är de vackraste läppstift förpackningarna jag sett.


När det är så mörkt är det svårt att få bra bild, denna gång hade jag också en katt som sällskap på balkongen :P Denna färg heter I'm glistening. Brun är en färg jag gillar i makeup och kläder.


Den andra blev lite mörk på fotot mot vad den egentligen är - Holiday Crush. De här är också limited edition.


Läppstift och ögonskuggspaletter gillar jag mest i min kollektion. Den här från Urban Decay har funnits på önskelistan sen de släppte information om denna holiday palette - Heavy Metals. Innehåller endast metalliska skuggor. Förpackningen är häfig och annorluna - nu är den äntligen min.


Tänkte pröva den i helgen, jag måste alltid fotografera produkter som tillkommit i min kollektion innan jag börjar använda de. Alla de här produkterna är så fina och ska bli spännande att testa. Resten av veckan blir det jobb, Avon visning och leveranser och i helgen tänkte jag tvätta mina sminkpenslar och ta fram julpynt. Kanske en sväng på julöppningen istan också. Vad har ni för planer i veckan? :) Var shoppar ni makeup online? 

1 kommentar:

  1. Heavy Metals förpackningen är verkligen cool!! O snyggt med lila!

    SvaraRadera