måndag 6 november 2017

Mac shopping x Selfridges


När Mac Cosmetics x Nikki Minaj kollektionen släpptes i september så försökte jag få tag i läppstiftet the pinkprint. Förstås var det redan slutsåld på Selfridges, fanns ej alls på Stockmann eller Sokos hemsida och inte i butikerna när jag var i Helsingfors. När jag surfade runt på Selfridges upptäckte jag att de hade fått påfyllning! Så glad jag blev, även deras holiday collection har också släppts - som i år heter Snow Ball.


Årets kollektion är en av de finaste holiday collections jag sett. Finns så mycket fint och så vackra förpackningar. När de kom till Selfridges hade de fullstora läppstiften som jag hade spanat in sålt slut på 10 min på hemsidan. Eftersom det stora setet innehåller en del läppstift jag redan har, så valde jag till sist set pigment and glitter kit. 


Två pigment och ett glitter samt en söt sminkväska innehöll förpackningen. Pigmenten är bekanta sen tidigare och gillar de verkligen, glittret är nytt. Det kommer många olika Holiday Collections i år, kan varmt tipsa om Beauty News Holiday 2017 beauty and makeup releases part 1 A-K, det kommer ännu flera inlägg. Behändigt i bokstavsordning med märkena. Är det någon holiday collection ni är extra nyfikna på? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar