fredag 3 november 2017

Beauty shopping Helsingfors



Jag hade några saker på min shoppinglista och hade även med mig min beauty wish list när jag åkte till Helsingfors i samband med I love me mässan. Jag blev väldigt förvånad när jag såg läppstift från Urban Decay Heat kollektionen, jag hade tänkt beställa ett från Selfridges men där var det slutsålt. Tur var väl det, för när jag swatchade alla var det denna som jag föll för - heat i finishen metallized, Urban Decay Vice läppstiften är en av mina favorit formulas, de känns bekväm på läpparna och håller bra. Finns många nyanser och finishes. Så snygg förpackning också.


En av sakerna som fanns på min beauty wishlist var läppstiftet Asphyxia från Urban Decay. Jag har inget liknande i min kollektion och jag tycker om ögonskuggan i samma färg som finns i min Vice palett. Den här är också metallized i finishen. Ser så fram emot att göra en cool look med denna :) Urban Decay är ett av mina favorit märken när det gäller make up. 


De här produkternna var de jag hade på shoppinglistan. Mac Fix+ spray kan jag inte vara utan och är nu inne på min sista flaska. Just nu använder jag The Body Shop lightning drops att blanda med i foundations som är snäppet för mörkt, men jag upplever att jag behöver ta väldigt mycket produkt för att få det som jag vill ha. Har läst om NYX Pro Foundation Mixer så denna köpte jag med hem. Ska bli spännade att testa. 

Mac Studio Fix powder + foundation pudret är min favorit så det blev en backup samt en brynkniv från Make UIp Store. Jag har testat Depends men inte den lika mycket. Har inte sett brynkniven här i trakterna så man får passa på när man åker till huvudstaden.


Mac Lipglass är definitivt det bekvämaste läppglanset jag prövat. Det sitter bra, känns inte för kladdigt och har bra piigment. I bakgrunden syns dreamy och längst fram så finns clear water som fanns vid Mac kassan så denna är i miniformat. Jag älskar minisar - mera sånt :D Jag blev tipsad att man kan blanda Macs pigment med glanset.


Så jag kunde inte låta bli att köpa ett mini pigment. Denna färg heter kitchmas. Det jag gillar med Macs pigment är att de funkar som de är eller blandat med t.ex fix + spray eller mixing liquid. Så vacker skimrig färg som jag ser fram emot att testa.

Förutom dessa så shoppade jag en del presenter och julklappar på Tiger och två plagg från Zara. Det är verkligen två butiker jag önskar att fanns i Vasa, samt New Yorker. Vad är din senaste inköpa skönhetsprodukt? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar