måndag 30 oktober 2017

I love me 2017 - del 1


I LOVE ME/BLOGGPASS

Nu är det dags att börja med bilder och inlägg från årets I Love Me mässa. Jag hade fått bloggpass i år och i samband med mässan blev det en mini-weekend i Helsingfors. Det var väldigt roligt och just vad jag behövde. Nästa år vill jag gärna gå tre dagar på mässan istället för två - det är så stort och tiden går så snabbt. Känns ändå som om man inte hann med allt man ville.



På fredag kom jag till Helsingfors med tåg och en vän var i samma vagn. Klockan var lunchtid när vi kom till stan, så det fick bli lunch på Vapiano. Jag tog senast risotto där och älskade det, men denna gång blev det ett val från lunchlistan - pasta med kyckling. Och det var så gott! Mums :) Mätt och belåten blev det lite instensiv shopping vid Stockmann, Sokos, Tiger, Make Up Store och Zara. Shoppingen kommer i ett skilt inlägg ;)  


Vi hann också med ett Starbucks besök. Frappuchino är min favorit och tillägnade den katten Ninja :D På kvällen blev det besök hos Mima med god mat, dryck och prat. På lördagen blev det dags att gå på mässan. Vad jag inte visste förrän jag var på plats och hade fått bloggpasset så slapp jag in innan öppning. Träffade också Daniela på mässan, trevlig att träffa nya bloggare :) 


 Redan där inne var det kö till Jeffree Star/Olet Kaunis. Jag gissar att folk hade börjat köa redan tidigt lördag natt/morgon och mässcentret hade ordnat det väldigt bra. De skulle dela ut ett visst antal armband till meet and greet. Efter några minuter fylldes lokalen och det var konstant kö till Olet Kaunis - en kö var kassa och en annan kö var att få se och swatcha produkterna. Både lördag och söndag var det alltid kö. Hade gärna swatchat produkterna men eftersom det var konstant kö och tidsbrist så fick det vara. Har dock några bilder till härifrån som kommer i ett annat inlägg :) 


Avon hade ett riktigt fint ställe med de nya liquid lipsticks. Det fanns nagellacksbar, snabb läppmakeup, produkter framme m.m. Avon har ett av de finaste båsen på mässan även detta år. Om ni vill läsa mera om I love me mässan ifjol hittar ni inläggena här. 


Håll utkik för mera inlägg - det blev också en del shopping både på mässan och i Helsingfors. Var någon annan på mässan? :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar