tisdag 14 juni 2016

My Beauty Collection: mascaras


Att hitta en bra mascara som man gillar är verkligen en djungel. Jag har prövat många genom åren och har hittat en som är min måste-ha-i-lager. De som jag har på bild ovan är de som jag har i användning för tillfället, har någon i lagret också.

Isadora Flashing Volume - Denna koma jag i kontakt med i en livbox eller från när jag köpt två Isadora produkter och fick en mini version av denna på köpet. Jag gillade den inte första gången, men efter en tid blev det en favorit så jag köpte en full storlek. Denna separerar väldigt bra och ger volym tack vare gummiborsten med piggar. Gillar effekten på mina fransar.

Essence maximum definition volume - Med ett sånt förmånligt pris kan man ju inte låta bli att testa en mascara. Första från Essence. Denna separerar väldigt bra, blev dock inte bra på mina fransar om jag applicerade förmycket. Väldigt lätt och separerande - kan tänka mig att den passar fint till de som endast vill ha separation och lite mascara. Funkar bra till vardags, kommer inte att köpa denna igen.

Loreal Volume Million Lashes so coutoure - Här är min trotjänare, som jag alltid har i lager, för tillfället två stycken. Har inte hittat en bättre mascara i denna prisklass. Separerar, ger volym och ger snygga fransar till maffig ögonmakeup. Funkar bra med flera lager på mig och även endast lite som vardagsmascara. Kan inte vara utan den! Har också av den vanliga i denna serie i intensiv svart i lager, återstår att se hur bra den är. Älskar denna gummiborste.

Avon Luxe mascara - Luxe är Avons premium märke inom make up. Denna älskar jag till vardags, borsten är mjuk, fluffig och härlig. Blivit en favorit bland flera i mitt team och bland mina kunder.

Avon Big and Multiplied - Detta är den tredje jag prövat i Big serien och denna funkar bäst för mig. Ser ut som om man har fylligare fransar. Gillar svärtan och volymen. En favorit jag använder på Avon visningar och evenemang :)

Elizabeth Arden Grand Entrance - Jag älskar dessa små mascaror! På Kicks är jag kund och denna fick jag med när jag köpte parfymer till födelsedagen. Har inte ännu hunnit testa den, har på känn att den kan bli en favorit. Jag blev så förjust i en Lancome mascara som jag fick i miniformat, men den känns lite väl prisvärd, Om den är på ett grymt erbjudande kanske. Ska pröva denna imorgon och se hur den känns. Jag älskar namnet på den också.

Har ni någon av mascarorna ovan? Vilken är er favorit som ni använder regelbundet? 

2 kommentarer:

  1. Min favorit Kanebo Sensai Mascara 38ºC får man tyvärr inte i Vasa längre (såvitt jag vet), och jag har inte kommit mig för att beställa den via internet eller köpa den när jag varit i nån stad där den finns. Jag minns inte att jag skulle ha testat någon av de där du visar, men den jag har nu, Mary Kay Lash Intensity, är bra. Enda nackdelen med den är att den kladdar lite efter halva dagen då jag tydligen blir svettig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också hört mycket gott om Kanebo, har inte prövat den dock. Ska spana in borsten någon gång om den ser ut att vara någon som man själv skulle gilla :)

      Radera