onsdag 15 april 2015

Make up of the day - med hjälp av tejp


Idag prövade jag för första gången att använda tejp som hjälpmedel när jag sminkade mig. Detta har jag sett i flera tutorials och bilder på nätet. Jag har använt mig av Avons ögonskuggspalett True Color Eyeshadow Quad i färgen satin for blues. Det tog verkligen fram det blåa i mina ögon.

På bilden nedan ser ni hur jag applicerade tejpen. Jag märkte senare att jag borde kanske ha haft den lite lägre ner och mer vinklat för att få ihop det bättre med skuggan under ögat. Men jag är helt nöjd ändå för att ha prövat första gången :) Jag sminkade ögonen först, eftersom denna skugga är rätt så mörk och smulade lite. Foundation + puder först vid ögonområdet. Ni får ignorera mina bryn, de borde noppas och speciellt under där jag små fjun så ögonskuggan blev inte så bra ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar