söndag 21 maj 2017

Beauty vacay Helsinki


Bild från min instagram: ninozia

Ett tag sen jag bloggade senast - här har det varit fullt upp!
Natten till onsdag så bar det av mot Helsingfors med Onnibus, hade fått låna nackkudde och sov bättre än vad jag trodde. Kom fram på morgonen där jag mötte upp min vän Mima. Det är ett halvår sen vi sågs sist och vi har lärt känna varann via bloggen - vi båda älskar skönhet och är också Avon Skönhetsrådgivare. Så rolgit att få åka till huvudstaden, bo på hotell, äta gott och shoppa.

Min Avon kappsäck hann fram som ni ser på första bilden. Vi som har kundnummer kunde beställa så länge lagret räcker och var så glad att den kom, har ingen egen och denna var perfekt storlek. Behövdes något för 4 necessärer ;) Och så hade jag Fjällräven Kånken på bussen. Efter att ha fört våra väskor så bar det av mot Vapiano och jag valde risotto. Så gott var det. Sen blev det kaffe och efterätt. Mums. Vill verkligen dit flera gånger och testa deras pasta.

Så bar det av på shopping! Jag hade gjort en lista på vad jag hade tänkt kolla på och vad som började ta slut. Denna gång hade jag turen att en foundation tog slut dagen före från MAC, så jag hade 6 empties med till back-to-mac - man får mot 6 tomma produkter ett läppstift. Så bra :) Fick bra betjäning och hittade bl.a. en riktigt härlig highlighter.

Kom hem sent på torsdag och har nu jobbat hela helgen. Börjar komma in i mera rutiner nu på jobbet också, känns så bra. Så skönt med lite vardagslyx/semester emellan. Exakt vad jag behövde :) Tack Mima för sällskapet, nu väntar jag bara med att ha möjlighet att fota mina inköp i bra ljus. Stay tuned :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar