måndag 29 maj 2017

Beauty shopping Helsingfors del 3


Dags för sista delen av shoppingen i Helsingfors, här hittar ni del 1 och del 2. Nu finns Nyx på både Sokos och Stockmann, det var mera urval på Stockmann och bättre ordning. Där hittade glitter primern som jag varit nyfiken på, passade på att köpa den när jag också hade köpt glitter. Testade den på lördagen och den var riktigt bra! Gick bra att applicera trots man hade ögonskugga under och glittret satt där den skulle. 

Viva La Diva har släppt liquid lipsticks med metallisk effekt, jättesvårt att välja vilken färg att testa men det föll till sist på färgen pomergranate. Från Lush blev det en läppscrub, jag har bubblegum sen tidigare så bestämde mig för att testa popcorn denna gång. Gillar verkligen dessa och använder alltid innan jag applicerar liquid lipsticks för bäst resultat. Nära hotellet så hade vi ett Tokmanni där det fanns Essence, så beslöt mig för att testa en ny mascara. Tummen upp för att förpackningarna var tejpade.


På Stockmann så såg jag Michael Kors dofterna och gick igen fram och doftade på midnight shimmer. Det är en limited edition och har inte kunnat sluta tänka på den sen ifjol när den kom till Kicks. Så ljuvlig doft! Så passade på att fråga om de hade något man kunde få på köpet och det fanns två väskor att välja mellan. Den var så fin så det fick bli ett köp. Dofterna är bl.a vanilj och jasmin. Så nöjd över mina köp :) Gillar ni vanilj så är detta ett tips.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar