onsdag 24 maj 2017

Beauty shopping Helsingfors del 1 - Mac


Dags att visa vad det blev för shopping i Helsingfors på Beauty Vacay med Mima, först ut är favoritmärket Mac. Fix+ spray är en produkt jag inte kan vara utan, passligt nog hade en tagit slut nyss så inskaffade en till. Andra dagen vi besökte Mac hade fruity juicy kollektionen anlänt, vilket var riktigt roligt när det blev en produkt just därifrån. Jag hade velat ha Fix+ med kokos men den hade tagit slut direkt. 

Jag ville få prövat någon highlighter och blev tipsad om denna: Extra Dimension skinfinish i färgen oh,darling. Alltså wow vilket glow! Här syns det, foto tagit med min telefon. Jag äger ingen highlighter från Mac sen tidigare så det fick bli ett köp. Samt en bronzer som jag fick testat på plats som passade min ljusa hy perfekt - jag tycker det är svårt med bronzers just för att de oftast är för mörka eller för orange. Denna var så fin på. Färgen heter delphic och är från fruity juicy kollektionen. 


Dagen innan resan tog en foundation slut och hade totalt 6 tomma Mac produkter som jag använde till back-to-mac, man får ett läppstift. Första dagen vi swatchade olika färger blev jag direkt förtjust i denna med frost finish i färgen plum dandy. Sen för back-to-mac så valde jag verve - denna fick jag prövad på också på plats, bild ser ni här. Fick suverän betjäning så blev testad en mera ombre effekt med det läppstiftet och läppennan plum. Perfekt kombo. Min favorit läpprnna är från Mac.


Nu när jag bloggar så sminkar jag mig emellan så kommer att testa plum dandy idag. Mac läppstift är en av mina favoriter - så härligt med flera olika finish och formulas, stort utbud av färger och bra pigment och hållbarhet. På bilden nedan ser ni läppennan i bakgrunden. Förutom dessa köpte jag också en ny pump till foundation. Vilken är er favorit från Mac? :) 


1 kommentar:

  1. Guuu vad fina dom var dom läppstiften du köpte!! :D Finast e den där sneda bilden!

    SvaraRadera