söndag 7 maj 2017

MOTD: nude du jour + produktlista


När jag har en gott om tid att sminka mig så börjar jag oftast med att välja ett läppstift och utgå från den färgen. Ibland tvärtom, jag väljer en skugga och sen därifrån. Idag valde jag att utgå från ett läppstift från Mac - look in a box i färgen nude du jour. Det är verkligen ett vackert, matt nude läppstift.


Primer: Urban Decay Pore Perfecting primer potion
Foundation: Kat Von D Lock it foundation - neutral 42
Ögon: Makeup Geek - in the spotlight, Essence my must haves - 03 miss foxy roxy, Urban Decay - hot pants, Mac eyeshadow - nylon
Concealer: Urban Decay Naked Skin concealer - fair neutral
Puder: Avon pressed powder - cool
Highlight: Jouer Mini Powder highlight - ice
Contour: Viva La Diva Contour kit
Rouge: Mac Mineralize Blush - petal power
Spray: MAC Fix+ spray


Ögonbryn: Make Up Store Premium Tri Brow - brunette
Kajal övre: Avon Luxe eyeliner, Avon Supershock gel eyeliner - black
Kajal nedre vattenlinjen: Isadora Inliner kajal - 56 blonde
Fransar: Loreal So couture mascara - black
Läpp penna: Kicks lip pencil - dusty rose
Läppar: Mac matte lipstick - nude du jour
Finish: Urban Decay De-slick setting spray


Hade en dålig hårdag så passade på att använda en peruk jag beställt från Kina för ett bra tag sen :) Macs matta läppstift har verkligen bra hållbarhet. Blev riktigt förtjust i denna, verkligen en snygg kall nude färg. Vilken finish föredrar ni på läppstift? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar