torsdag 25 maj 2017

Beauty shopping Helsingfors del 2 - Urban Decay, Make Up Store


På min inköpslista så stod Urban Decay Eyeshadow Primer Potion högst uppe - min hade tagit slut någon dag innan och kan inte vara utan den! Helt klart bästa jag testat, den enda som fått min ögon makeup att hålla hela dagen, kvällen och långt in på natten. Jag applicerar den + ett tunt lager transparent puder på. Förutom det så blev lite annat också.


På Sokos så såg jag denna fina palett som det fanns 2 förpackningar kvar av till nedsatt pris - en till mig och Mima :D Älskar Urban Decays skuggor och detta blir min fjärde palett. Helt klart värd priset 39,90€ - med tanke på hur många skuggor man får. Här finns verkligen massor med härliga färger - både matta och skimriga. Paletten heter Full Spectrum, förpackningen är så fin och så älskar jag att det är en stor spegel också.


Vi hade tur denna gång - andra dagen vi var i Helsingfors skulle Vice Special Effects Lip Top Coat släppas! Jag hade redan spanat in dessa och följande dag blev det direkt swatchande och jag föll för färgen white lie. Har varit nyfiken på Jouers lip toppers men det blev en sån här istället. Spännande!

När vi var på Galan 2016 så fick vi ett kort till Make Up Store i goodiebagen som äntligen kom till användning! Jag bestämde mig för ett lösglitter som kan användas på många sätt i färgen Helix. På erbjudande fanns också en glitter eyeliner i grönt för 5€. Jag äger ingen flytande glitter eyeliner och tror jag aldrig haft någon? Alltid kul med något nytt :) Jag kan varmt rekommendera Make Up Store i Helsingfors bredvid Starbucks, fin butik och bra betjäning.


Vad är din favorit från Urban Decay och Make Up Store? :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar