torsdag 27 augusti 2015

My Beauty Collection: Hair - Matrix Heat Resist Blowout Tamer Shape Enchancing Gel


Denna produkt från Matrix hade jag nästan glömt bort, jag har fått den som gåva av en frisör :) När jag fönar håret, använder plattång eller lockar så har jag alltid i någon form av värmeskydd. Denna är lite mera gel aktig och den känns bra i håret samtidigt som den skyddar. Jag har även schampoo i samma serie som jag verkligen tyckt om och det vårdar bra.

Den ger också lite volym, speciellt om man har lite kortare hår kan jag tänka denna fungerar riktigt bra. Man behöver inte ha så mycket av produkten när jag applicerar. Jag tycker om att varva med denna och BB krämen, har jag haft inpackning brukar jag använda denna efteråt istället för BB krämen som är mera vårdande. Matrix är ett märke som jag gillar, har haft flera produkter därifrån.

+ skyddar mot värme
+ ger stadga/volym

- föredrar krämigare produkter
- lätt att överdosera

Denna produkt får 4 av 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar