onsdag 26 augusti 2015

My Beauty Collection: Hair - Crestol Color Gloss


Just nu har jag en färg i längderna som kräver omsorg och som snabbt går ur håret om jag inte använder mig av rätt produkter. Köpte denna på salongen som finns vid Citymarket i Stenhaga, Det finns för olika färger, bl.a. riktigt lila också. 

Denna är enligt mig bättre än KC Proffesionals färgmask som jag också använt. Med denna håller färgen längre, fast det är semi-permanent. Den vårdar, ger otrolig glans och beroende på hur länge man har i så får man intensivitet. Mitt hår ser friskt ut och nyfärgat efteråt och blir otroligt mjukt. Jag brukar ha i det 15 min eller lite längre. Innehåller inte ammoniak eller silikoner. Värme förkortar tiden, har jag bråttomt brukar jag linda in längderna i folie.

Jag använder mig av handskar när jag applicerar efter att jag har tvättat håret med schampoo. Testade en gång utan, men det gick rätt så lätt bort ändå från händerna :P Om man jämför med andra. Så har ni en stark färg som snabbt börjar se blekt ut - pröva denna! Minns inte pris, den är väldigt dryg också. Ett stort plus för det. Utan denna hade jag nog inte orkat underhålla mina längder :P 
Jag kommer kanske att ha något lila i mitt hår, då kommer jag att skaffa lila av samma produkt.

+ dryg
+ ger fin glans och färg
+ håller länge

Denna produkt får 5 av 5. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar