torsdag 27 december 2018

Julen


Hade fyra dagar ledigt vid julen, så skönt. På lördagen unnade jag mig fotvård på Ihohud och djup massage på Vasa Day Spa. Det var så skönt, ska boka in en ny tid för massage snart när jag är så spänd. En av mina nyårsplaner för nästa år är att massera mig regelbundet och unna mig fotvård då och då - så skönt när man står och går hela dagarna. På kvällen beställde vi pizza från O sole mio via Wolt appen.


På torsdagen blev Sky steriliserad och hon har nu haft på sig en fin dräkt :D Så söt är hon med den. Så glad det finns såna alternativ istället för tratten och bra när vi har Ninja också. Söndagen åkte vi till min hemstad med katterna och sov över till julafton. Katterna fick följa med och Ninja var ute i snön första gången i sitt liv och hon tyckte nog att det var lite kallt. Men roligt hade hon :D


Ätit gott julafton och juldagen och firat på två ställen. Fått så fina klappar både sånt man önskat och behöver. Strumpor, sminkspegel med lampor, söt katt nattlampa, vinterns muminmugg, muminfilt från finalyson - karta över mumindalen, mysdräkter, ryggsäck för min laptop, smink, hållare för penslar och beauty blender, skraplotter, presentkort till cubus och citymarket, biobiljetter, salt och peppar hållare som ser ut som läppstift, stickasockor, choklad, muminte, Jojo Moyes bok, kattkalender, dalahäst från skansen och dalahäst burk. Är så tacksam över allt.


Fick också en fin kudde. Sky har trivts så bra i sängen, vi tänkte inte hitta henne en dag så sov hon som på bilden till höger med täcket. Så söt :D Haft en skön jul i gott sällskap och god mat, nu blir det jobb hela veckan tills det blir nyår. 2018 gick i all hast, ser fram emot 2019. Lycklig över att få starta året med fast tjänst :)

1 kommentar:

  1. Din jul har ju varit super! Massa fina grejer har du fått också! Kram

    SvaraRadera