tisdag 11 september 2018

First impression: L.A. Girl + Olet Kaunis order


BLOGGSAMMARBETE/PR - OLETKAUNIS.FI

Olet Kaunis hade det mest välbesökta stället på I love me mässan 2017. Det var verkligen populärt och Jeffree Star besökte även mässan. Jag och min vän syns lite i videon när han filmar vlogg :D Just då köpte jag inget därifrån när det var så långa köer men nu har jag fått möjlighet att göra ett samarbete. Har även beställt första gången från hemsidan.

På hemsidan finns det flera märken t.ex. Jeffree Star Cosmetics, L.A. Girl, Eco Tools, Models own bara för att nämna några. En produkt som jag länge velat testa är L.A Girl Pro Coverage foundation. Behändig pumpflaska i plast, vilket känns tryggt om man vill ha med den någonstans. Färgen jag kommer att testa är fair.


Alla former av läppstift är intressant för mig och jag har inte testat L.A. Girl Lipify Stylo Lipstick tidigare. Den här har en glansig finish och finns i flera fina färger. Den jag kommer att testa heter superstitious. Gillar att förpackningen inte är en sån typisk läppstift hylsa. 


Jag är fortfarande på jakt efter en mascara som ger volym, svärta och separerar bra förutom Loreal So Couture. Jag använder en annan nu som är väldigt nära som har en liknande borste som den är. Tänk om den verkligen är riktigt bra för 5,90€. Min favorit kostar 19,90€. Någon som testat L.A. Girl ooomph'd mascara? :)


Den som jag är mest intresserad av är L.A Girl Strobe Lite Strobing Powder - 120 Watt. Jag älskar att fokusera på glow och de här har blivit väldigt hypade. Bilderna är tagna utomhus när solen sken, jag har inte redigerat ljuset efteråt. Förpackningen känns väldigt lyxig.


Visst ser den fin ut? Inom de närmaste dagarna kommer jag att testa produkterna och sen skriva en slutgiltig recension. Kommer även att fotografera en look med dessa produkter här på bloggen. För några dagar sedan gjorde jag min första beställning från hemsidan och jag blev positivt överraskad. Jag beställde sent en söndag, efter midnatt så egentligen måndag. På tisdag eftermiddag fanns paketet att hämta :O Så härligt när man längtar efter sin beställning och det går så snabbt! Bilder på den kommer i ett annat inlägg, jag kan berätta så här - det är ett märke jag inte testat tidigare. Kan ni gissa? :)

Tack Olet Kaunis för detta samarbete, de har nu även hemsida i Sverige. Har ni testat något från L.A Girl eller Jeffree Star Cosmetics?

In english:

Collaboration with Oletkaunis.fi

Olet Kaunis is a webshop I came into contact with at the I love me beautycon in Helsinki 2017. The place was really popular and Jeffree Star was also there. Now I've have had the opportunity to collaborate. Have also ordered the first time from the website.

On the website there are brands like Jeffree Star Cosmetics, L.A. Girl, Eco Tools, Models own just to name a few. One product I wanted to test for a long time is L.A Girl Pro Coverage Foundation.  The color I will test is fair.

All types of lipstick are interesting to me and I have not tested L.A. Girl Lipify Stylo Lipstick earlier. This has a glossy finish and is available in several colors. The one I will test is called superstitious. 

I'm still looking for a mascara that gives volume and separates well apart from Loreal So Couture. I use another now that is very close that has a similar brush as this one. Imagine if it really is really good one for 5.90 €. My favorite costs 19.90 €. Someone who tested L.A. Girl ooomph'd mascara? :)

The one I'm most interested in is L.A Girl Strobe Lite Strobing Powder - 120 Watt. I love to focus on glow and these have been very hyped. The pictures are taken outdoors when the sun is shining, I have not edited the light afterwards. The packaging feels very luxurious.

Within the next few days I will test the products and then write a final review. Will also photograph a look with these products on the blog. A few days ago, I made my first order from the website and I was pleasantly surprised. I ordered late one sunday, after midnight so really monday. On Tuesday afternoon there was the package to pick up: O So great when you're waiting for your order and it's going fast! Pictures on it come in another post, I can tell you this - it's a brand I have not tested before. Can you guess? :)


Thank you Olet Kaunis for this collaboration, they now also have a website in Sweden. Have you tested anything from L.A Girl or Jeffree Star Cosmetics?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar