onsdag 5 september 2018

Sweden Vacay Beauty Shopping: Part 1


Här kommer första delen av shoppingen i Sverige. Besökte Sephora, Apoteket, Dollarstore, Inglot m.m. Det fanns någon butik som hade olika produkter som jag inte ens minns vad det hette. På bilden ovan finns en makeup remover gel från Sephoras egna märke, den här fanns framme i butiken där man kunde ta bort swatches från händerna och den var riktigt bra. Mentos handtvålen doftade väldigt starkt - det blir en sån som man kan använda ibland. Biodermas micellarvatten ville jag testa med grön kork. Maybelline Colossal big shot daring black har jag länge velat testa och den var någonstans på erbjudande.


Det här micellarvattnet är riktigt bra så köpte en miniförpackning som är smidig att ha med sig. Rexona deo var under 20 kr, Nivea duschkräm 10 kr och Urban Decay eyeshadow primer potion köpte jag på Arlanda, den här är också i resestorlek. De är en väldigt dryg produkt. Blev dock mycket besviken på Arlandas utbud och priser på makeup. Såg varken Victorias Secret, Mac eller Starbucks längre där?


Ny tvålhållare har jag varit på jakt efter och hittade en som föll i smaken på Lagerhaus. Skulle så gärna köpa en Shu Uemura ögonfransböjare men de är rätt så svåra att få tag i. Så köpte nya pads till min Shiseido nu istället från eleven. Är väldigt nöjd med den. Såg faktikst att Yesstyle har Shu Uemura så kanske det blir ett köp mot julen istället. Real Techniques Miracle Complexion sponge är min favorit och har inte tidigare sett detta med fodral också. Perfekt att ha med sig. Tycker verkligen om HM i Sverige, deras utbud på makeup är fantastiskt med många märken.


Hunkemöller hade en minidoft som heter Sexy Pink som doftade så härligt. Jag har köpstopp på parfymer nu om det inte är minis. På Victorias Secret blev det två roll-on dofter som var på erbjudande. Tease innehåller vanilj och Crush påminner om någon doft jag haft som yngre. Riktigt flashbacks nästan :D För första gången så köpte jag något från märket HudaBeauty - har länge velat testa deras flytande läppstift. Idag har jag haft medusa och den var väldigt rinnig i konsistensen men bekväm att bära. Helt okej hållbarhet. Så roligt att hitta flera märken som säljer minisar.


Med mitt Sephora kort så fick jag ett mörklila nagellack och Marc Jacobs mascaran. En ny bryngel behövdes och har hört så många hyllningar om Anastasias. Benefits hypade primer ser jag fram emot att testa, även den en mini. Wet n Wild hittade jag på ett ställe och den här borsten såg intressant ut. En puderpuff från Inglot - det blev lite annat därifrån också men det kommer i nästa inlägg.

Det är så synd att det inte finns Sephora i Finland - det är så mycket märken som man kanske inte riktigt våga testa när man inte sett produkterna live. När jag åker på resa har jag sparat så att jag kan unna mig saker som inte finns att få tag i hemma. Har du något som du alltid köper i Sverige? Någon speciell butik du alltid besöker? :)

In english:

Here comes the first part of the shopping in Sweden. Visited Sephora, Apoteket, Dollarstore, Inglot, etc. There was some store that had different products that I did not even remember what it was called. In the image above there is a makeup remover gel from Sephora's own brand, this was at the shop where you could remove swatches from your hands and it was really good.

This micellar water is really good, so bought a mini for travel. Rexona deo was under 20 kr, Nivea shower cream 10 kr and Urban Decay eyeshadow primer potion I bought at Arlanda, this is also in travel size. However, was very disappointed with Arlanda's offer and prices for makeup. 

New soap holder I've been looking for and found one at Lagerhaus. Real Techniques Miracle Complexion Sponge is my favorite and has not seen this with a cover as well. Perfect to carry. Really like the HM shop in Sweden, their range of makeup is amazing with many brands.

At Victoria's Secret, there were two roll-on perfumes that were on offer. Tease contains vanilla and Crush reminds of a perfume I had when I was younger.I bought something from the brand HudaBeauty - have long wanted to test their liquid lipstick.

With my Sephora card I got a dark nail polish and Marc Jacobs mascara. Wet n Wild I found one place and this brush looked interesting. 

It's a pity that there is no Sephora in Finland - there are so many brands that you may not dare to test when you have not seen the products live. When I travel, I have saved so I can buy things that you can't get here in the stores. Do you have something you always buy in Sweden? Any special store you always visit? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar