söndag 16 september 2018

Sweden Vacay Beauty Shopping: Part 2


Här hittar ni part 1. Har ännu empties för augusti som jag inte hunnit fota, man märker verkligen att det blir snabbare mörkt om kvällarna. Har en beställning från OletKaunis och CultBeauty som också står på tur och jag kan inte använda de förrän jag fotat :D Beautyblogger problems.

Too Faced Then and Now Eyeshadow palette hade ännu inte kommit in på Sephora när jag var första gången. Det kunde vara så att den skulle komma med följande dags leverans. Hann förbi följande dag innan avfärd mot min vän och hade tur - den hade nyss kommit in och de hade inte ens lagt den på hyllan. Den var mycket större än vad jag had förväntat mig. Så vacker rosa glittrig förpackning. Paletten innehåller 10 skuggor från när de började och en förnyad variant.


Sephora har ett brett utbud av travel size - minisar. Too Faced setting spray kommer jag att testa väldigt snart när min favorit från Urban Decay tar slut. Primern är jag väldigt nyfiken på. Har hört blandade åsikter om de här. Milanis foundation fann jag på Eleven butiken och det var mycket enklare att göra ett köpbeslut när man fick se produkten i verkligheten. Den här har hyllats massor - har ni testat den och vad tyckte ni?

Har en bekant som gillade Sephoras foundation och puder. Den här såg tillräckligt ljus ut för min hudtyp. Tillsvidare har jag blivit positivt överraskad av Sephoras egna märke. I en butik på Marieberg hittade jag både Maybelline och de hyllade Makeup Revolution concealerna. Hade väldigt svårt att bestämma nyans på Revolution så tog två stycken. Den som inte passar mig kommer min vän att få testa.


Att Inglot fanns i Mall of Scandinavia hade jag ingen aning om. Det fanns en hel del intressant men beslöt mig till sist att pröva ett läppstift från Jennifer Lopez kollektionen i färgen J203 Dolce och ett body pigment i färgen petal 179. Glömde beställa deras duraline som man kan fästa pigmentet men såg nu att de har webshop i Finland. Läppstiftet har jag hunnit bära några gånger och det känns bra och krämigt på läpparna samt att hållbarheten var över förväntan.


Aaliyah kollektionen hade äntligen kommit till Mac Pro Stockholm. Det blev ett läppstift i färgen more than a woman. Borde skaffa en läppstiftshållare till mina Mac Limited Edition läppstift så de får vara framme på mitt sminkbord. Förpackningen är riktigt fin och färgen lika så - det här är en av mina favorit färger i höst, både i makeup och mode.


Vilken färg på läppstift bär ni helst just nu? De senaste dagarna har jag haft mycket rött och mörklila. Till jobbet tycker jag om att matcha läppstiftet eller ögonmakeupen med outfiten. Läppstift piffar verkligen upp i höstmörkret :)



In english:

Here you will find part 1. Have still empties for August, which I have not photographed, you really notice that it's getting darker in the evenings. Have an order from OletKaunis and CultBeauty to photograph and I can not use them until I photographed: D Beautyblogger problems.

Too Faced Then and Now Eyeshadow palette had not yet arrived at Sephora when I was the first time. It might be that it would come with delivery of the following day. So beautiful pink glittery packaging. 

Sephora has a wide range of travel size minisars. Too Faced setting spray I will test very soon when my favorite from Urban Decay ends. I'm very curious about the primer. Have heard mixed opinions about these. Milanis Foundation I found at the Eleven store and it was much easier to make a purchase decision when you saw the product in reality. This has been honored a lot - have you tested it and what did you think?

Have a friend who liked Sephora's foundation. Until now, I have been pleasantly surprised by Sephora's own brand. In a store at Marieberg I found both Maybelline and Makeup Revolution concealers.

That Inglot was in Mall of Scandinavia I had no idea. There was a lot of interesting products but finally decided to try a lipstick from Jennifer Lopez's collection in the color J203 Dolce and a body pigment in the color petal 179. Forgotten order their duraline to attach the pigment but now they have a webshop in Finland . I have had a lipstick a few times and it feels good and creamy on my lips and that the durability was beyond expectations.

The Aaliyah collection had finally come to Mac Pro Stockholm. Should get a lipstick holder for my Mac Limited Edition lipstick so they can be displayed on my make-up table. The packaging is really nice and the color - this is one of my favorite colors this fall, both in makeup and fashion.

What color of lipstick do you wear right now? In recent days I have had a lot of red and dark plums. At work I like to match the lipstick or eye makeup with the outfit. Lipstick really cheer you up in autumn :)

1 kommentar: