torsdag 14 juni 2018

Buzzador: Garnier Respons Hair Masks


BUZZADOR KAMPANJ I SAMARBETE MED GARNIER

I förra veckan fick jag möjlighet att få buzza produkter från Garnier och blev så glad när jag fick påfyllning av hårmasker, den jag har i användning tar snart slut Som Buzzador har man möjlighet att pröva olika produkter och recensera desa. Vill ni veta mer om Buzzador? Kolla in sidan här. Jag har färgat hår, känsligt hårbotten periodvis och behöver både fukt och färgbevarande produkter.


Nu har jag hunnit pröva båda under några veckors tid. Det räcker med att tvätta mitt hår en gång i veckan och jag använder nästan alltid hårmask, avslutar också med lite balsam i längderna och svalare vatten innan jag stänger av kranen. Innan jag klippte mitt hår var det väldigt nött och risigt i topparna, då testade jag Argan Richness, berikad med mandelkräm och marockansk arganolja som är en nyhet speciellt för torrt och ostyrigt hår.

Med flit så lade jag inte i någon leave-in efter tvätt som hjälper att reda ut. Vad förvånad jag blev! Det gick hur bra att reda ut som helst, håret kändes friskare utan attt tynga ner det. Här ser ni foto också på vilken fin glans håret fick efter föning. När jag hade klippt mitt hår är denna nästan för vårdande för mig, men den kommer definitivt i användning igen när mitt hår känns torrt och livlöst. Påminner mig lite om Loreal absolut repair masken. Så har du ett mycket torrt hår som behöver fukt så rekommenderar jag verkligen den här, värt sitt pris.



Marvellous Nectar passar mitt hår mycket bättre nu efter klippning - den här masken är för torrt och glanslöst hår. Det blev en dålig bild men glansen på håret är fantastiskt efter tvätt och fön. Masken innehåller argan- och kameliaolja. Den här blir min nya favorit som jag kommer att använda nästan varje vecka och den andra masken vid behov. Den här tynger inte ner håret heller, vilket är ett stort plus. Jag har tidigare upplevt det med många vårdande masker att de tynger ner eller blir snabbt flottigt igen. De här gör inte det trots att de är väldigt vårdande.

Argan Richness får 4 av 5 och Marvellous Nectar får 4.5 av 5. Det hade varit trevligt med en smidigare förpackning. Produkterna finns i dagligvaruhandeln. Det finns flera masker i Respons serien, samt att det finns scahmpoo och balsam m.m. till de som jag testat. Har ni testat Garnier Respons produkter, har du någon favorit? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar