torsdag 18 januari 2018

My thoughts: Lookfantastic Advent Calendar 2017


Jag tänkte skriva lite kort om vad jag tyckte om skönhetskalendern från Lookfantastic. Här kan ni se en finsk blogg Mariaglow där ni också får se innehållet, om hon har räknat rätt så är värdet 420€, så högre än vad de hade lovat 330€.  Här hittar ni mitt första inlägg om denna med lite info. Tidigare år har jag haft Kicks egna kalender. 

För det första är själva förpackningen så vacker och kommer att bli behändig för förvaring av smink. Jag längtar efter en Ikea resa och Alex förvaring, men tills dess får det bli detta och mina tidigare förvaringar.


I was going to write a little of what I thought about Lookfantastic's beauty calendar. Here you can see a Finnish blog Mariaglow where you can also see the content, if she has calculated correctly, the value is 420 €, so higher than they had promised 330 €. Here you will find my first post about this with some info. In previous years I have had Kick's own calendar. First of all, the packaging itself is so beautiful and will be handy for storage of makeup. I'm looking forward for an Ikea trip and Alex storage, but until then, it will be this and my storage for a while in my room.


Innehållet var verkligen värdefulla saker, personligen hade jag önskat mig mera make up. Detta är främst för att min hud har blivit så känslig nu för tiden. Kan definitivt tänka mig att köpa kalendern igen, främst för att man får mycket för pengarna och de som man själv inte vill använda så kan man ge som presenter eller ordna en giveaway på bloggen :)

Mina top 5 favoriter från kalendern:

1.  Illamasqua Lava Lips Marbled läppstift - Vixen Denna har funnits på min wishlist och tänkte beställa den från Selfridges men den var sen slut. Blev så lycklig när den var i första luckan!

2. Bellapiere Cosmetics Banana Setting Powder - Jag har aldrig testat denna typ av puder, ska bli intressant.

3. lookfantastic x High Definition Limited Edition ögonskuggspalett - Ögonskuggor blir aldrig fel, älskar dessa färger.

4. Pixi Hello Glow! 3 produktset - Väldigt fin förpackning med flera produkter.

5. Ciate London Fierce Flicks Eyeliner - Jag har inte testat något från Ciate tidigare, ska bli intressant.

Så jag ger kalendern 4,5/5. Full pott hade det varit om det hade varit mera make up. Hade du en skönhetskalender 2017 och vad tyckte du om den? Berätta gärna :) 


The content was really valuable things, personally I would have liked more make up. This is mainly because my skin has become so sensitive nowadays. Can definitely think of buying the calendar again, mainly because you get a lot for the money and those you do not want to use, you can give as gifts or arrange a giveaway on the blog :) My top 5 favorites from the calendar: 1. Illamasqua Lava Lips Marbled huulipuna - Vixen This has been on my wishlist and I would like to order it from Selfridges but it was late. Was so lucky when it was in the first door! 2. Bellapiere Cosmetics Banana Setting Powder - I have never tested this type of pillows, should be interesting. 3. Lookfantastic x High Definition Limited Edition Eye Shadow Palette - Eye shadows never get wrong, love these colors. 4. Pixi Hello Glow! 3 product set - Very nice packaging with several products. 5. Ciate London Fierce Flicks Eyeliner - I have not tested anything from Ciate before, will be interesting. So I give the calendar 4.5 / 5. Full pot would have been if there had been more make up. Did you have a beauty calendar 2017 and what did you think about it? Please tell me :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar